Aproximativ 100 de agenţi din turism români, moldoveni şi bulgari s-au întâlnit pentru trei zile la Eforie Nord, pentru a-şi face cunoscute ofertele de petrecere a timpului liber. Scopul întrevederii a fost promovarea celor mai căutate zone din cele trei ţări. În acelaşi timp, oaspeţii sosiţi pe litoralul românesc au fost primiţi de agenţi economici de pe plan local.
Bulgarii mizează în continuare pe sistemul all-inclusive, Eforie promovează turismul balnear
Vecinii noştri bulgari continuă să pună accent şi să-şi îmbie turiştii să vină în staţiunile lor cu binecunoscutul sistem all-inclusive, întâlnit în majoritatea unităţilor de cazare de pe litoralul lor.
Odată atins acest nivel de competenţă, nu mai rămâne decât ca numărul vizitatorilor să fie şi mai mare.
„Eu reprezint o asociaţie nonguvernamentală şi dorinţa noastră este să dezvoltăm turismul în aşa fel încât staţiunile noastre să fie ocupate tot timpul”, ne-a spus expertul Institutului European pentru Turism Evrika, Bujanca Dobreva. Dacă bulgarii se mândresc cu un turism de litoral bine dezvoltat, ajutat enorm în acest sens şi de investiţiile străine care s-au făcut în zonă, la noi, respectiv pe litoralul românesc, unul dintre obiectivele vizate este transformarea turismului de week-end într-un turism permanent. Consilierul local Ionela Lockman, din cadrul Primăriei Eforie, este de părere că terasele şi construcţiile ridicate şi amenajate în ultima perioadă în staţiunile româneşti aduc un plus pentru promovarea turismului local. Prin ofertele gastronomice şi de cazare diversificate se ţinteşte creşterea numărului de turişti. Şi dacă vorbim de cazare, din lada de zestre a litoralului a fost scos la înfrumuseţare turismul balnear. „Fiecare zonă are unicitatea, tradiţia şi bogăţia ei. Pentru Eforie promovăm turismul balnear, mai nou Eforie fiind recunoscută ca staţiune balneoclimaterică”, a menţionat managerul de proiect în cadrul Primăriei Eforie, Cecilia Creţu.
Turismul rural, prea puţin băgat în seamă
Despre importanţa dezvoltării turismului rural ne-a vorbit şi primarul oraşului Negrea, Ştefan Mangîr.
„Pentru comunitatea din Republica Moldova, pentru satul Negrea, sunt probleme foarte mari în turism, şi anume turismul rural, care în Moldova este slab dezvoltat. În satul nostru sunt mănăstiri, lacuri şi păduri frumoase, case din vehime, cu care ne putem mândri şi noi. Foarte mult aş dori ca turiştii să vină în Republica Moldova, la Negrea, să viziteze mănăstirile, toate lucrurile interesante pe care mulţi nu le cunosc”, a subliniat primarul.
Circuit turistic între trei ţări vecine
La târgul desfăşurat la Eforie Nord, unii agenţi de turism au venit şi cu noutăţi. „Pentru turiştii din România, acum pregătim nişte tururi complexe, cu destinaţii din Republica Moldova şi din România, circuite la nivel internaţional. O să vorbim şi cu partenerii din Ucraina. Noi suntem cei care putem face legătura spre Ucraina. Deci prin intermediul nostru oamenii pot ajunge în Ucraina şi în Crimeea. Apoi, avem mănăstiri rupestre, ca destinaţie atractivă pentru turişti, numărul unu pentru Republica Moldova”, a anunţat directorul unei agenţii de turism din Republica Moldova, Alexandru Filipski.
Raionul Hînceşti intră în circuit internaţional
Managerul de proiect în cadrul Primăriei Eforie, Cecilia Creţu, ne-a declarat: „Ne apropiem de finalul unui proiect cu finanţare europeană care are drept scop realizarea unei strategii inovatoare în vederea dezvoltării turismului în bazinul Mării Negre. Este vorba de un proiect în care sunt implicaţi trei parteneri din trei ţări: Primăria Eforie, Primăria Negrea din Republica Moldova şi Institutul de Turism Eureka din Bulgaria. Cu acest prilej, lansăm această strategie comună pentru dezvoltarea zonei transfrontaliere Constanţa-Hînceşti-Balcic. Sperăm ca la finalul proiectului să ne atingem scopul şi ca aceste schimburi de experienţă şi munca comună între cei trei parteneri să dea rezultatul scontat. Noi credem că fiecare zonă are ceva unic şi fiecare partener poate promova cu la fel de mare succes, ceea ce este foarte important în domeniul turismului”.
În cadrul târgului de turism organizat de Primăria Eforie, reprezentanţii celor trei ţări partenere în cadrul unui proiect european, în valoare de aproximativ 725.000 de euro, au pus la punct o strategie comună care să pună încă o cărămidă la dezvoltarea turismului în bazinul Mării Negre.
OBIECTIVE
Vinurile bune şi mănăstirile, atuurile moldovenilor
Dacă România şi Bulgaria au ca puncte comune turismul de litoral, reprezentanţii turismului din Republica Moldova vor să aducă turişti în zonele viticole celebre pentru soiurile de vin. „Partenerii de peste hotare pot vizita în primul rând în Republica Moldova vinăriile. În oraşele subterane putem degusta vinuri diferite”, a spus Corina Croitor, recepţioner hotel şi restaurant. Un alt punct forte al românilor de peste Prut ar fi turismul religios, prin vizitarea unor mănăstiri „purtătoare” de istorie. „Aş recomanda şi mănăstirile, obiective culturale care la noi «vorbesc» mult despre trecutul nostru. Pe de altă parte, în staţiunile balneare oamenii se pot odihni şi se pot trata totodată”, a completat Corina Croitor.