7.1 C
București
joi, 19 decembrie 2024
AcasăSpecialDespre reuşită şi eşec cu studenţii Universităţii Bucureşti

Despre reuşită şi eşec cu studenţii Universităţii Bucureşti

Studenții Universității București au discutat despre reușită și eșec cu profesioniști din domeniile juridic, comunicare, publicitate și relații publice și din mediul de afaceri. Întâlnirea a fost organizată de Asociația Community Links, în cadrul proiectului Lider Ovidiu. Până în prezent, 374 de studenţi de la ASE au absolvit stagiile de mentorat şi internship oferite de asociaţie iar 15% dintre aceştia au primit oferte de angajare de la companiile la care au fost în practică.

La dezbatere le-au vorbit studenților avocatul Dan Cristea, Managing Associate Ţuca Zbârcea şi Asociaţii, Radu Tănase, partener Calif, Raluca Cristea şi Adelina Borţan, fondatoare Naked PR, Cristian Andrei, fondator Agenţia de Rating Politic şi Corina Vinţan, fondator şi CEO al companiei de PR şi Public Affairs Links Associates şi preşedinte al Asociaţiei Community Links.

Studenții au primit răspunsuri la întrebări precum „Ce este succesul profesional şi se cunoaşte oare vreo formulă magică pentru atingerea lui?”, „Există fericire dincolo de succes?”, „Ce rămâne de făcut atunci când ratezi, la milimetru, obiectivul în care ai investit toate resursele?”.

Dan Cristea, partener la Ţuca Zbârcea şi Asociaţii, este considerat, la doar 29 de ani, unul dintre tinerele talente ale avocaturii. Deşi celebru, Dan Cristea crede că se bate prea multă monedă pe succes în România şi îi sfătuieşte pe tineri să evite aşa-zisele sfaturi şi reţete „ale succesului” şi să caute, în schimb, să înţeleagă încă din facultate care sunt lucrurile despre care consideră că i-ar face să se simtă împliniţi şi să le urmărească.

„Feriţi-vă de cei care vă dau sfaturi pentru a avea succes, care vă dau paşi, nu daţi crezare presiunii societăţii potrivit căreia pentru a fi de succes trebuie să apari pe coperta revistei. Reuşita este o chestiune atât de intimă încât nici nu trebuie să le vorbim altora despre ce ar trebui să facă pentru a avea succes”, le-a spus Dan Cristea studenților.

Potrivit avocatului, care este campion naţional la Debate, succesul poate presupune inclusiv falimentul, eşecurile totale. El le-a recomandat studenţilor să fie modeşti şi să evite să vorbească despre ei în termeni elogioşi chiar şi atunci când au rezultate, să fie mereu în alertă şi să testeze toate oportunităţile care apar. Cristea a vorbit şi despre influenţa mentorilor, îndemnându-i pe tineri să îi caute pe acei oameni în care pot avea încredere şi care le pot aduce plus valoare în viaţă.

Și Corina Vinţan, preşedintele Asociaţiei Community Links, le-a vorbit studenţilor despre rolul mentorilor, al persoanelor inspiraţionale în construirea unei cariere. „Programul nostru de mentorat, Lider Ovidiu, îşi propune să aducă în faţa voastră, a tinerilor, modele de antreprenori, oameni de afaceri, corporatişti, vârfuri ale tinerei generaţii, care să vă povestească ce calităţi sunt necesare pentru a avea succes şi ce anume i-a condus pe ei spre culmile profesiei. Cred cu tărie în mentori, în acele întâlniri speciale care îţi pot schimba viaţa”, a spus Corina Vinţan.

Cristian Andrei, care la 35 de ani a fondat Agenţia de Rating Politic, vede viaţa profesională ca pe un teren minat şi consideră că trebuie să lupţi pentru a construi durabil. „Înţelegeţi că viaţa profesională e ca un fel de teren minat şi că în permanenţă trebuie să ai grijă pe unde calci. Oportunităţile care apar nu cad din cer, nu vin total întâmplător, ci tocmai pentru că ţi-ai ales să mergi pe un drum. Important e să ai capacitatea să vezi oportunitatea şi să fii pregătit să o gestionezi, să ştii ce să faci cu ea”, a spus Cristian Andrei. Potrivit consultantului politic, facultatea poate fi parcursă inteligent astfel încât să înţelegi la timp ce vrei să faci.

„Califul” Radu Tănase studia dreptul când şi-a dat seama că are stofă de antreprenor, ajungând să fie astăzi stăpân, împreună cu doi prieteni, peste trei restaurante. Juristul de 33 de ani este astăzi unul dintre cei mai cool oameni de afaceri, lucru care se datorează în mare parte experienţei acumulate în studenţie, când a ales să muncească.

„Anul acela petrecut la Swatch a fost cel mai frumos din viaţa mea, a fost start-up-ul. Atunci mi-am dat seama că am calităţi antreprenoriale, că pot fi un bun om de vânzări şi am continuat pe această linie”, a spus Tănase. Tânărul i-a îndemnat pe studenţi să muncească încă din facultate pentru a-şi da seama dacă se îndreaptă în direcţia potrivită şi a povestit cum, la sugestia amicului său Bogdan, a lăsat un job sigur pentru a construi propria afacere, reţeaua de restaurante Calif.

„Şcoala trebuie să fie pe primul loc, nu renunţaţi la studii! Micul meu sfat? Să aveţi mereu la voi un carneţel în care să scrieţi idei de afaceri. Veţi fi uimit câte idei vă vin”, a conchis Tănase.

Raluca Cristea şi Adelina Borţan au lansat primul proiect educaţional de PR specializat, „Naked PR”, care le oferă tinerilor, pe lângă cursuri de Fashion PR, Political PR, Business PR sau PR de vreme rea, şi un networking foarte bun, lucru pe care nu îl găseşti în facultate. Creativitatea este punctul forte al celor două tinere antreprenoare care se reinventează continuu.

„Am pornit Naked PR după ce am constatat că în facultate lipseşte acel „touch” cu realitatea, cu piaţa de Comunicare. Din 2013 până acum, au absolvit şcoala Naked PR peste 300 de tineri, comparabil cu o facultate de Comunicare”, a declarat Adelina Borțan.

Cele mai citite

Uniunea Europeană accelerează extinderea în Balcani: șase miliarde de euro pentru dezvoltare

Noua șefă a diplomației europene, Kaja Kallas, a anunțat miercuri obiective ambițioase pentru extinderea Uniunii Europene în Balcanii de Vest. „Vrem să vedem progrese...

Schimbările climatice afectează migrarea păsărilor: Tot mai multe rămân pe timp de iarnă în România

Schimbările climatice au un impact semnificativ asupra comportamentului păsărilor migratoare, tot mai multe dintre acestea alegând să nu mai plece din România în sezonul...

Ford retrage de la vânzare sute de mii de mașini cu motoare EcoBlue din cauza problemelor de emisii

Ford va derula o campanie de rechemare în service pentru aproximativ 769.000 de vehicule echipate cu motoare diesel EcoBlue, după o investigație a autorităților...
Ultima oră
Pe aceeași temă