Evenimentul lunii aprilie este premiera spectacolului regizat de Grischa Asagaroff, care vine cu o concepție încărcată de simboluri.
Σ Maria Capelos
S
pectacolul „Bal Mascat” este la congruența modernului cu tradiționalul. „Ne folosim de foarte multă simbolistică pe scenă, însă povestea este în esență aceeași. Am ales împreună cu Luigi Perego, scenograful și colaboratorul meu de aproape 20 de ani, să mutăm acțiunea în anii ’30, fapt reflectat mai degrabă în costume, dar, ca localizare, ea poate fi practic oriunde în lume – câteva scurte referințe din text o plasează în America, dar scenografia este valabilă pentru orice loc, pentru că povestea este universală, transcende timpurile și locurile”, a declarat Grischa Asagaroff.
Design-ul luminilor e realizat de Gigi Saccomandi (Italia). Coregrafia poartă semnătura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic al baletului Operei Naționale București. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Marcello Mottadelli, coordonatorul artistic muzical al Operei Naționale București.
Grischa Asagaroff s-a născut în Siegen, Germania. A studiat la universitatea din München, iar cariera lui a demarat în 1966 ca regizor și asistent de regie sub umbrela lui Rudolf Hartmann și Günther Rennert la Bayerische Stastsoper München. Din 1971 până în 1979 a fost asistent de regie la Deutsche Oper am Rhein din Düsseldorf.
Distribuţia, în ordinea zilelor de premieră, este: Riccardo – Dario Di Vietri/Valter Borin, Amelia – Andrea Dankova/Bianca Mărgean, Renato – Lucian Petrean/Cătălin Ţoropoc, Ulrica – Liliana Mattei Ciucă/Sorana Negrea, Oscar – Ramona Păun/Veronica Anuşca, Tom – Filip Panait, Samuel – Iustinian Zetea, Silvano – Radu Ion, Primul judecător – Ciprian Pahonea, Servitorul Ameliei – Constantin Negru.