5.9 C
București
sâmbătă, 21 decembrie 2024
AcasăSpecialDe ce au crescut brusc înmatriculările auto

De ce au crescut brusc înmatriculările auto

Creşterea numărului de înmatriculări auto din primul trimetru nu este urmarea creş terii vânzărilor pe piaţa locală. În primul trimestru al anului, vânzările de autoturisme noi a scăzut cu 6,2%, iar dacă luăm în calcul şi vehicuele comerciale, scăderea a fost de 8,6%.

Preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, Constantin Stroe apreciază că numărul crescut de înmatriculări auto se explică prin termenul care trece de la cumpărare la înmatriculare.

„Sunt cazuri când după cumpărarea automobilului proprietarul o înmatriculează la perioade mai mari de timp, de multe ori se depăşeşte o perioadă de 30 de zile”, a menţionat Constantin Stroe.
Şi dealerii auto explică numărul mare de înmatriculări din primul trimestru prin achiziţionări făcute cu mai mult timp în urmă.

„Numărul mare de înmatriculări din primul trimestru poate avea la bază şi comenzile din ultima perioadă a anului trecut. Oamenii au cumpărat anul trecut şi ai înmatriculta autoturismele în primele luni ale anului. Vânzările auto au înregistrat scăderi în perioada ianuarie -martie 2012″, a declarat Marian Băeşu, consilier vânzări la Midocar.

Exporturile şi producţia au scăzut

De menţionat este şi faptul că în primul trimestru al anului au scăzut atât exporturile cât şi producţia auto din România, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Producţia de autovehicule din România a scăzut cu 5,8% în primele trei luni din acest an, la 86.624 de unităţi, iar producţia de autoturisme s-a diminuat, în aceeasi perioadă, cu 4,4%, la 81.167 de unităţi.


Exportul de autovehicule a scăzut cu 1,9% în primele trei luni ale acestui an, la 80.106 unităţi, iar importul a scăzut cu 8%, la 12.907 unităţi. Numărul de autoturisme importate a scăzut cu 8,1% în primele trei luni, la 10.395 unităţi.

La nivelul primelor trei luni din 2012, Dacia a rămas liderul pieţei româneşti, cu 3.757 autovehicule vândute, producătorul auto român fiind urmat de Volkswagen, cu 2.055 de unităţi vândute si Ford, cu 1.906 de unităţi.

În luna martie, înregistrările de automobile noi au crescut în România cu 29%, de la 3.793 la 4.902 unităţi.

Pe total piaţă, numărul înmatriculărilor de vehicule noi a urcat în martie cu 17,9%, la 6.871 de unităţi, potrivit DRPCIV.
Potrivit DRPCIV, cea mai populară marcă în martie a fost Dacia, cu 1.159 de autoturisme înregistrate, în urcare cu 31,7% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut. Compania românească este urmată în top de Ford, Volkswagen , Skoda şi Renault.

Piaţa auto UE măsurată după înmatriculările de automobile noi a scăzut în primele trei luni cu 7,7%.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă