La doar 23 de ani, a reuşit să transforme un blog de modă într-un brand de succes, iar creaţiile ei sunt apreciate atât în România, cât şi în străinătate.
Am auzit prima dată de Diana Bobar atunci când a fost invitată la un eveniment pentru studenţi ca să vorbească despre branding. Printre ei, ea părea doar o altă studentă, cu diferenţa că la 23 de ani este un designer de succes. „Ai nevoie doar de pasiune şi determinare ca să poţi să munceşti mai mult decât e nevoie, ca să ajungi acolo unde vrei”, le spunea atunci. Poate sună incredibil, dar acesta a fost secretul succesului pentru Diana Bobar. „A fost o pasiune care s-a transformat într-un job full time. Mai mult, viaţa mea e munca mea acum”.
Povestea ei începe cu blogul So Fash’On, pe când era o studentă la Facultatea de Arte Plastice din Timişoara care tăia cămăşile de mătase ale tatălui şi rochiile vechi ale mamei ca să îşi facă bluze sau fuste. Posta toate creaţiile pe blogul ei despre modă şi artă şi primea multe comentarii de apreciere de la persoane necunoscute din toate colţurile lumii. De la blog la brandul Diana Bobar Design (DBD) a fost un singur pas. În prima zi a anului 2008 s-a hotărât că vrea să facă o colecţie unitară şi completă de haine. A convins o prietenă să îi împrumute o maşină veche de cusut, iar din banii „de studentă” pe care îi primea de la părinţi a cumpărat câteva materiale la reducere dintr-un depozit. Timp de o lună de zile a cusut o colecţie de 40 de rochii pe caloriferul din apartament, deoarece nu avea o masă suficient de înaltă. A îmbrăcat-o pe prietena ei cea mai bună cu ele şi i-a făcut mai multe poze pe care apoi le-a publicat pe blog.
Prima bluză, creaţie proprie, a fost comandată de o fată din Statele Unite care îi urmărea blogul, după care a primit multe alte comenzi de la persoane care îi descopereau site-ul. „Aşa am hotărât să iau moda în serios”, mărturiseşte Diana. Din vânzarea primelor rochii şi-a cumpărat o maşină nouă de cusut şi o masă potrivită. Apoi, cu fiecare comandă în plus, a făcut etichete pentru haine, a printat cataloage, a cumpărat cutii ca să poată trimite comenzile şi, în cele din urmă, a înfiinţat firma cu acte în regulă. A mai durat până să aibă propriul ei atelier de lucru, dar colaborările au început să apară. Diana a realizat toate ţinutele pentru campania Dove „Go Fresh”, iar vedete precum Inna sau solista trupei Mandinga au purtat rochii create de ea. Au urmat alte colecţii, participări la târguri de haine din Bucureşti, prezentări de modă, apariţii la televizor şi articole în reviste despre Diana şi povestea ei. „Cu fiecare nouă clientă şi fiecare articol care apare în reviste despre mine, cred cu mai multă tărie că visele se îndeplinesc! Uitaţi-vă la mine!”, scrie Diana pe site-ul ei.
Înainte de a crea brandul DBD, Diana era studentă la Facultatea de Arte Plastice din Timişoara, secţia pictură. Nici acum nu a renunţat la această pasiune. „Deseori integrez detalii de pictură în colecţiile mele sau desenez materialele textile”, spune Diana. În felul acesta, ea personalizează fiecare ţinută şi îi transferă o parte din identitatea ei. În prezent, Diana lucrează într-un atelier împreună cu Florina Erimescu, designer de bijuterii şi accesorii. Atelierul se află în centrul oraşului Timişoara şi are şi un showroom. Hainele DBD se vând însă şi în magazine din Bucureşti (Ummagumma, atelierul Intersart) şi Constanţa, dar şi în Olanda, Australia şi chiar Kuwait. O jachetă creată de Diana costă în jur de 250 de lei, iar o rochie 350 de lei. Dacă vreţi să vedeţi creaţiile Dianei sau să vă comandaţi o rochie pentru un eveniment special, vizitaţi site-ul www.sofashon.com.