Zeci de mii de locuitori din localităţile Corbu, Lumina, Năvodari, Ovidiu şi zona industrială Midia au rămas, ieri, fără apă potabilă din cauza unui excavator care a spart, în zona localităţii Ovidiu, o conductă magistrală. Avaria a fost remediată pe parcursul zilei de către lucrătorii SC RAJA SA. S
C RAJA SA a primit, ieri dimineaţă, la dispeceratul societăţii, o reclamaţie prin care se anunţa faptul că societatea care efectuează lucrările de execuţie la centura de ocolire a Constanţei, la ieşirea din oraşul Ovidiu, un buldo-excavator a agăţat o conductă de 1.000 mm, conductă ce alimentează localităţile Corbu, Lumina, Năvodari, Ovidiu şi zona Midia cu apă potabilă. Lucrătorii SC RAJA SA s-au deplasat imediat la faţa locului, în momentul în care au fost anunţaţi de această avarie. Zona în care s-a produs avaria a fost inundată de apă, în doar câteva minute de la producerea incidentului.
Traficul a fost îngreunat, iar în zona podului din Ovidiu, maşinile de abia se deplasau prin apă. Apa a sărit cu repeziciune la mai bine de 20 m, până când lucrătorii SC RAJA SA au efectuat manevre pentru micşorarea debitului. „Am fost nevoiţi să întrerupem furnizarea apei potabile în aceste zone. Sperăm să finalizăm în cel mai scurt timp posibil lucrările de reparaţie, apoi să reluăm alimentarea cu apă a tuturor zecilor de mii de cosumatori care au rămas fără apă în urma acestui incident”, a spus purtătorul de cuvânt SC RAJA SA, Irina Oprea.
Lucrare fără expertiză tehnică
După cum au explicat reprezentanţii SC RAJA SA, de vină pentru acest incident ar fi o firmă subcontractoare care nu a solicitat societăţii constănţene asistenţa tehnică. „Subcontractorul trebuia să vină şi să solicite de la societatea noastră asistenţa tehnică necesară pentru efectuarea acestei lucrări, pe întreg parcursul desfăşurării acestor lucrări la centură, tocmai pentru a evita situaţii neplăcute”, a completat Irina Oprea. Acum, firma respectivă va trebui să achite contravaloarea lucrărilor de reparaţii necesare la care se adaugă consumul de apă pierdut în urma acestei spărturi. „Pentru că nu este pentru prima dată, când societatea Astaldi S.p.A. se face vinovată pentru avarierea unei conducte de alimentare cu apă, prin nerespectarea normativelor în vigoare, reprezentanţii SC RAJA SA Constanţa vor înainta către organele competente şi o plângere penală pentru distrugere, conform art.217 din Codul Penal”, a mai declarat aceasta.
Lucrările, în grafic
Lucrările la centura Constanţei sunt în grafic, tronsonul fiind vizitat în mai multe rânduri de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. La sfârşitul lunii ar trebui să mai fie deschis un tronson de patru kilometri din aceasta, precum şi celelalte două benzi de mers de pe porţiunea de autostradă Murfatlar-Constanţa. Şoseaua de centură a Constanţei va avea o lungime totală de 22 de kilometri şi va începe de la DN 2A, în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Albă şi Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întâlneşte cu DN3. În continuare, trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi se intersectează cu DN 39, după care ajunge în Portul Constanţa Sud – Agigea.