Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor a înregistrat pe primul trimestru 815 sesizări şi reclamaţii, cele mai multe fiind legate de data de expirare a produselor.
Majoritatea reclamaţiilor înregistrate denotă o preocupare ridicată a consumatorilor pentru calitatea produselor şi serviciilor. „Consumatorii au venit să reclame neconformitatea produselor sau serviciilor pe care le-au achiziţionat”, a declarat şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa, Dionisie Culeţu. Astfel, a precizat acesta, pe primul trimestru al anului 2011, comisarii CJPC au întreprins 915 acţiuni de control. 35% dintre acţiunile de control efectuate l-au reprezentat acţiunile de control tematic de la nivel naţional, 15% acţiuni de control tematic proprii, 10% controale operative şi 40% controale pentru soluţionarea petiţiilor. În 614 cazuri a fost constatată nerespectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor, motiv pentru care au fost aplicate amenzi în valoare de aproape 1,5 milioane de lei. Tot în primul trimestru al anului au fost desfăşurate zece acţiuni de control tematic. Unul dintre acestea a vizat verificarea respectării prevederilor legale în unităţile de încărcare şi comercializare a buteliilor pentru gaz petrolier lichefiat (GPL) tip aragaz. În afara acestor acţiuni de control, au mai fost efectuate verificări la produsele alimentare provenite din Bulgaria.
Inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au verificat şi 38 de operatori economici care comercializau produse cosmetice. În urma controalelor efectuate au fost aplicate 37 de amenzi în valoare de 55.800, precum şi patru avertismente. Pe majoritatea produselor s-a constatat inscripţionarea incorectă a datelor referitoare la expirarea produsului. De exemplu, pe unele produse erau aplicate etichete autocolante cu data expirării uşor de detaşat.