Cuplurile care vor să se căsătorească dar nu au bani ar putea recurge la o metodă importată din SUA: găsirea unui sponsor care să le achite facturile.
Afacerea funcţionează simplu: diferite companii furnizează o parte din materialele necesare unei nunţi, cum ar fi aranjamentele florale, invitaţiile, fotografiile şi mâncarea sau pot să achite parţial cheltuielile evenimentului, în schimbul unor servicii de publicitate. Metodele prin care sponsorul se poate promova în cadrul nunţilor sunt diferite: de la panouri publicitare pe care sunt trecute numele sponsorilor şi până la mese special create pentru aceste companii, de la care invitaţii îşi pot lua broşuri sau alte materiale promoţionale. De obicei sunt utilizate şi forme simple de publicitate, cum ar fi amplasarea unor logo-uri imense pe maşina mirilor.
Nunţile sponsorizate au apărut în America încă din 2004, o dată cu nunta prezentatoarei TV Star Jones. În schimbul mediatizării primite în cadrul acestui eveniment, 13 corporaţii au oferit miresei îmbrăcăminte pentru ceremonie, dar şi diferite lucruri necesare pentru organizarea petreceri. În 2006, jucătorul de baseball Dave Kerpen s-a căsătorit cu iubita sa pe stadionul „KeySpan Park” din New York, în faţa a 7.000 de fani, dintre care doar 500 erau invitaţii lor. „Am descoperit modalitatea perfectă pentru a avea o nuntă de vis fără a cheltui o sumă enormă”, spune Dave. Sponsorii cuplului le-au oferit rochia miresei, inelele şi aranjamentele florale, în schimbul oportunităţii de a-şi promova compania în cadrul evenimentului. „A fost o propunere interesantă pentru că erau 7.000 de oameni acolo”, povesteşte Jennifer Caccavo de la 800Flowers.com, unul dintre sponsori.
Sponsorii preferă neconvenţionalul
În Franţa, startul a fost dat în septembrie 2009, de ceremonia lui Natacha şi Vincent, potrivit Le Figaro. Noul trend a avut un succes enorm printre cuplurile franceze, iar de anul trecut şi până acum au fost organizate zeci de nunţi sponsorizate. Anul acesta, în luna mai, Aurore şi Alexandre au avut o nuntă sponsorizată care a fost intens mediatizată de presa franceză. După finalul ceremoniei religioase, cuplul a fost întâmpinat de patru posturi de televiziune care voiau să imortalizeze momentul. Ei au avut 25 de sponsori şi au reuşit să economisească 6.000 de euro din totalul cheltuielilor de 12.000. Aurore spune că a fost încântată de nunta sa, deşi nu toţi invitaţii au venit, iar bunicii ei nu au fost de acord cu sponsorizarea nunţii în schimbul publicităţii. În România, trendul nunţilor sponsorizate de diferite companii nu este atât de cunoscut. Dar dacă nunta este neconvenţională, cum a fost cea a lui Alina şi Marius care s-au căsătorit în 2008 într-un avion ce se afla deasupra Rivierei Franceze, ai şanse mari ca sponsorii să fie uşor de găsit, căci mass-media va fi cu ochii pe tine.
Cum găseşti un sponsor?
Printr-un astfel de eveniment, companiile au ocazia să interacţioneze direct cu un public destul de numeros – o ocazia de promovare atractivă şi facilă. Primul pas este să cauţi firme din oraşul tău. Ar fi bine să contactezi companiile mai mici, pentru că cele importante au campanii de promovare mai bune şi nu vor fi atât de interesate de posibilitatea unei astfel de sponsorizări. Unele cupluri au aplicat metode inventive pentru a-şi găsi un sponsor: şi-au creat propria reclamă prin care anunţau că sunt în căutarea unui mecenat pentru nunta lor şi au difuzat-o în mai multe medii cum ar fi ziarele sau revistele.
Nunţile sponsorizate au apărut în America încă din 2004, odată cu nunta prezentatoarei TV Star Jones.