Copiii sunt o sursă importantă de informare care poate duce la îmbunătăţirea percepţiei publice asupra Uniunii Europene şi la o înţelegere mai bună a statutului de cetăţeni europeni. Pornind de la această premiză, Reprezentanţa Comisiei Europene în România a lansat campania „Europa, casa noastră” ce îşi propune să ofere informaţii elevilor români despre Uniunea Europeană şi felul în care deciziile ei ne influenţează viaţa.
Astfel, elevii şi profesorii din România vor primi informaţii despre proiectul de integrare europeană (istoria, prezentul şi viitorul acestuia), dar şi informaţii despre posibilităţile de a studia şi lucra în străinătate, importanţa voluntariatului sau participarea la stagii în instituţii europene.
Campania se va desfăşura în şcolile primare, gimnaziale şi în liceele din mediul rural şi urban, unde se vor desfăşura vizite şi dezbateri la care vor participa invitaţi speciali (personalităţi publice, parlamentari europeni, politicieni sau alte persoane propuse de şcoli). Iar profesorii care vor organiza prezentări în care să abordeze tematici europene pe care le vor prezenta în cadrul altor cursuri, vor fi răsplătiţi cu diplome de participare din partea Reprezentanţei Comisiei Europene.
Lider European
O altă parte a campaniei finanţate de Reprezentanţa Comisiei Europene şi derulată de Chelgate România o constituie concursul de dezbateri numit „Lider European”. Acestă parte a proiectului îşi propune să-i ajute pe elevi să intre în contact cu noţiuni de leadearship, oratorie şi subiecte europene.
În cadrul acestei competiţii, elevii vor avea învăţa să facă prezentări publice, să îşi susţină părerile cu argumente solide şi vor descoperi ce înseamnă să fi un bun lider.