20 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialCum aduce Clujul turişti spanioli în Transilvania

Cum aduce Clujul turişti spanioli în Transilvania

Obiectivele turistice din Cluj-Napoca vor fi promovate la FITUR, Târgul de Turism de la Madrid.

Criza economică a inversat tendinţele în turism. Dacă până acum, turiştii români mergeau în Spania, pe Costa Brava, Costa del Azahar, Palma de Mallorca ori Ibiza, tot mai mulţi turişti spanioli au început să viziteze Transilvania. Dincolo de mitul lui Dracula şi de peisajele spectaculoase, tot mai des promovate în presa străină, pentru turiştii spanioli contează foarte mult şi faptul că preţurile pentru cazare şi masă sunt mult mai mici decât în alte oraşe din Europa.

În acest context, municipalitatea clujeană a decis să promoveze atracţiile oraşului la târgul de turism din Madrid. „Municipiul Cluj-Napoca va fi prezent la unul dintre cele mai prestigioase târguri internaţionale de turism, ajuns deja la cea de-a  32-a ediţie, FITUR 2012. Târgul se desfăşoară în capitala Spaniei, Madrid, în perioada 18 – 22 ianuarie 2012. Târgul de turism va fi dedicat atât specialiştilor, mai exact, principalilor jucători din industria de turism, care vor analiza ofertele expozanţilor, având drept obiectiv elaborarea unei strategii în domeniu, cât şi publicului larg. Informaţiile statistice de anul trecut ale târgului sunt impresionante. La standurile dedicate expozanţilor au fost prezente nu mai puţin de 10.434 de companii, oraşe, organizaţii de cultură, universităţi, asociaţii comerciale, agenţii de turism din 166 de ţări şi regiuni ale globului. Mai mult decât atât, târgul a fost vizitat de peste 200.000 de specialişti în turism şi potenţiali turişti, iar evenimentul a fost mediatizat de 7726 de jurnalişti din 59 de state”, spun reprezentanţii biroului de presă al Primăriei.

De ce au ales târgul de la Madrid

„Numărul mare de vizitatori şi mediatizarea intensă constituie motivele pentru care municipalitatea clujeană a decis să promoveze oraşul la Târgul de Turism de la Madrid, cu scopul bine definit de a schimba mentalităţile existente în acest moment la nivel european şi a transforma Clujul într-o destinaţie turistică durabilă. Totodată, Primăria municipiului Cluj – Napoca speră să facă încă un pas în atingerea principalului obiectiv în plan cultural: Cluj Napoca 2020 – Capitală Culturală Europeană”, mai spun reprezentanţii biroului de presă.

„Dorim ca profesioniştii din turism din cât mai multe ţări să descopere ceea ce are de oferit oraşul nostru ca şi destinaţie turistică şi acest lucru să ne aducă cât mai mulţi turişti la Cluj-Napoca. De asemenea, participarea la târgul de turism de la Madrid înseamnă şi continuarea demersurilor în vederea atingerii obiectivului Cluj-Napoca – Capitală Culturală Europeană în 2020, ştiut fiind faptul că  o vizibilitate cât mai bună la nivel internaţional este obligatorie pentru succesul proiectului”, a declarat Ovidiu Câmpean, şef Serviciu Relaţii Comunitare şi Turism din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Angajaţii Primăriei vor duce la Madrid obiecte promoţionale realizate în limbi de circulaţie internaţională. Pliantele, editate în limbile spaniolă şi engleză, vor promova Centrul istoric al municipiului Cluj – Napoca, principalele evenimente locale, obiectivele naturale de agrement din împrejurimile Clujului, muzeele oraşului, Grădina Botanică ori curiozităţile oraşului. Va exista şi un pliant special dedicat candidaturii urbei la titlul de Capitală Culturală Europeană 2020. „Menţionăm că la standul Clujului va fi distribuită o nouă hartă a centrului istoric, hartă care redă tridimensional principalele obiective turistice ale citadelei. Cu noua hartă a fost dotat şi  Centrul de Informare Turistică al Primăriei municipiului Cluj – Napoca. Harta este oferită în regim gratuit de Schubert & Franzke, costurile editării şi tipării acesteia fiind suportate de companiile care sunt menţionate pe verso-ul hărţii” spun angajaţii biroului de presă. 

 

Ce monumente promovează clujenii

Obiectivele turistice promovate Catedrala Mitropolitană Ortodoxă, statuia lui Avram Iancu, Teatrul Naţional, Biserica Sfântul Mihail, Ansamblul Statuar Matia Corvin, Bastionul Croitorilor, Turnul Pompierilor, statuia lui Sf. Gheorghe ucigând balaurul, Grupul Statuar Şcoala Ardeleană, Zidul Cetăţii, Biserica şi Mănăstirea Franciscană, Primăria şi Consiliul Local, Teatrul şi Opera Maghiară de Stat, Monumentul Eroilor de pe Cetăţuie, statuia lui Mihai Viteazu, Casa Tranzit, Vechiul Casino şi stadionul Cluj Arena.

Cele mai citite

Indicele ROBOR la 3 și 6 luni stagnează, în timp ce BNR avertizează asupra riscurilor fiscale

Indicele ROBOR la 3 luni, utilizat pentru calcularea dobânzilor la majoritatea creditelor în lei, a rămas neschimbat la 5,55%, anunță Banca Națională a României...

Băncile taie dobânzile la credite, dar și la depozite. Creditele ipotecare devin mai accesibile

Clienții băncilor sunt sfătuiți să compare ofertele disponibile pe piață, înainte de a lua o decizie privind creditele sau economiile lor Mai multe bănci din...

Ministrul Câciu: România își bazează deficitul pe investiții, singura cale spre dezvoltare economică

Adrian Câciu, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a declarat că România se numără printre puținele țări din UE al căror deficit bugetar este generat...
Ultima oră
Pe aceeași temă