18.8 C
București
duminică, 22 septembrie 2024
AcasăSpecialCriza economica ii pune la incercare pe bucatarii italieni

Criza economica ii pune la incercare pe bucatarii italieni

» Recesiunea alunga clientii din restaurante, chiar si in varf de sezon turistic.
» Bucatarii se straduiesc sa ofere meniuri de calitate la preturi rezonabile.

In alte veri, rezervarile la restaurantul exclusivist Il Convivio, de langa Piazza Navona, una dintre principalele atractii turistice ale Romei, se faceau cu luni inainte. Anul acesta insa, in special la sfarsit de luna, raman mese libere, iar clientii sunt extrem de atenti cat si pentru ce cheltuiesc, scrie Chicago Tribune. Chef-ul Angelo Troiani si cei doi frati impreuna cu care conduce Il Convivio si-au dat seama de acum cativa ani, cand a inceput cresterea preturilor energiei electrice si combustibililor, ca vin vremuri grele si au avut inspiratia de a deschide inca un restaurant, cu specific pescaresc, la marginea orasului, care ofera meniuri complete cu preturi intre 45 si 70 de euro pentru o persoana. Acest restaurant este plin in fiecare seara si a salvat, practic, afacerea familiei.

Turistii, in special cei americani (principala "sursa de venit" pentru hotelierii si proprietarii de restaurante din Italia), au in mod evident mai putini bani de cheltuit, ceea ce a silit trattoriile din Roma sa se axeze pe meniuri fixe, economice, de 10 euro, cu bruschette cu suc de rosii si paste cu branza, sunca sau verdeturi. Harry’s Bar din Piata San Marco din Venetia, frecventat candva de Hemingway, a fost nevoit sa faca reduceri de pret pentru turistii americani.

Bucatarii italieni se straduiesc sa salveze cultura restaurantelor si sa duca mai departe renumita traditie culinara a tarii folosind produse locale proaspete. Dar rosiile chinezesti ieftine sau conservele sunt din ce in ce mai tentante in conditiile in care bugetele se micsoreaza. Recent parlamentul italian a facut apel la UNESCO sa protejeze dieta mediteraneana ca "mostenire de patrimoniu" a umanitatii. Initiativa, sustinuta de Spania, Grecia si Maroc, promoveaza pastele, fructele, legumele, pestele si fructele de mare, uleiul de masline si vinurile ca "produse emblematice" ale regiunii. Asociatia fermierilor din Italia si a nutritionistilor italieni ar dori sa faca din promovarea acestei diete, cu putine grasimi si bogata in fibre, o prioritate educationala.

"Cultura mancarurilor si a vinurilor trebuie raspandita in randul tinerilor, iar tinerii nu au bani acum. Daca punem preturi mari, toti vor sta acasa si vor cumpara conserve", explica un chef din capitala italiana.

Cele mai citite

O rădăcină indiană cu proprietăți de „ibuprofen natural”

Condimentul cu efecte antiinflamatorii și antioxidante este considerat un superaliment de către nutriționiști Rădăcină exotică, originară din India, turmericul a devenit renumit pentru efectele sale...

Cum integrăm mobilierul din lemn masiv pentru a crea interioare unice

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...

Marcel Ciolacu: Nu e nevoie de legislație suplimentară, ca domnul președinte Iohannis să candideze

Declarația a fost făcută în timpul unei vizite la Cluj Premierul Marcel Ciolacu, preşedintele PSD, a declarat, sâmbătă, la Cluj, că nu crede că...
Ultima oră
Pe aceeași temă