Intr-o perioada in care romanii sunt chestionati la sange despre politica, integrare europeana, politicieni, partide si nivel de trai, Metro Media Transilvania a realizat un sondaj de opinie iesit din comun. Prestigioasa institutie a testat gusturile romanilor in privinta unei indeletniciri stravechi: vinul. Conform datelor obtinute prin chestionarea unui numar de 1.100 de subiecti cu varste cuprinse intre 18-64 de ani, cea mai cunoscuta podgorie din Romania este Cotnari, fiind preferata de o treime din populatie. „Grasa” este vinul consumat cel mai mult de subiectii intervievati, pe locul doi situandu-se Busuioaca, urmatorul fiind Muscat Ottonel, abia pe locul patru situandu-se Feteasca Alba. Conform acestui sondaj, piata romaneasca de vinuri este dominata autoritar de Cotnari cu 29%, urmata de Murfatlar cu 21%, Jidvei-Tarnave cu 11% si Odobesti cu 5%. „Noi am incercat, prin toate investitiile pe care le-am facut, sa oferim consumatorilor numai vin natural, via nobila de la Cotnari fiind ingrijita dupa toate normele europene. Putem spune, fara modestie, ca investitiile facute au fost rasplatite din plin de contractele incheiate si consumul caruia ii facem fata cu succes. Daca in cazul altor bauturi, lumea nu este prea pretentioasa, la vin, publicul romanesc este din ce in ce mai stilat, refuzand cu ostentatie surogatele”, a precizat Constantin Deleanu, managerul Cotnari SA Iasi.