Echipele manageriale ale celor doua ziare cauta solutii pentru
a le oferi cititorilor acces gratuit la continutul editiilor electronice.
Proprietarii celor doua mari ziare americane au declarat saptamana aceasta, la un interval de numai o zi, ca cititorii editiilor online ale New York Times si Wall Street Journal vor beneficia in curand de accesarea continutului fara a plati nici macar un cent. Pana acum, ambele ziare practicau diverse tarife pentru accesarea unui material de sine statator din arhiva sau pentru acces integral timp de o luna, sase luni sau un an. In cazul New York Times cititorii editiei online (www.nytimes.com) puteau accesa gratuit articolele publicate in ultimele 14 zile, precum si o serie de materiale din arhiva. Insa pentru majoritatea articolelor mai vechi de doua saptamani utilizatorul trebuia sa achite un abonament care-i facilita accesul nelimitat la resursele site-ului. Momentul in care se va oferi accesul gratuit nu a fost inca stabilit, el depinzand in intregime de departamentul tehnic, care se ocupa de noul "look" al site-ului, precum si de sistemul din spatele acestuia.
Rupert Murdoch, seful News Corp, care a achizitionat de curand publicatia Wall Street Journal, a anuntat ca va desfiinta abonamentele prin care cititorii aveau acces la articolele publicate la www.wsj.com. Murdoch nu a precizat de cand continutul va fi gratuit, dar a mai spus ca se va diversifica tematica articolelor. In momentul de fata informatiile din ziar tin strict de mediul business. Dupa cum nota site-ul Bloomberg.com, prin introducerea de noi tematici proprietarul publicatiei doreste sa atraga si alte categorii de cititori decat cei interesati de afaceri, sperand sa depaseasca astfel numarul de cititori ai NY Times.