» Ospatarii sunt nevoiti sa scoata bani din buzunar pentru a acoperi mancarea si bautura clientilor care "uita" sa plateasca.
» Patronii nu gasesc nicio modalitate pentru a-si acoperi pierderile.
Turistii au gasit solutia cea mai potrivita pentru a se razbuna pe ospatarii care nu vin la timp cu comanda: sa plece fara sa plateasca. Asta se intampla la majoritatea teraselor de pe litoralul romanesc, unde clientii sunt tratati cu indiferenta. "In fiecare an a trebuit sa scoatem bani din buzunar pentru a acoperi gaurile lasate de turistii care se fac ca uita sa plateasca. In weekend sunt cele mai mari probleme, avand in vedere ca localul este mai aglomerat si nu putem raspunde repede la comenzi. Intr-o zi am avut bonuri neplatite in valoare de 200 lei", a declarat Marian C., ospatar la o terasa din zona Cazino Mamaia.
Patronii se arata neputinciosi in fata situatiei si ridica din umeri cand sunt intrebati care este solutia. Un agent economic care isi desfasoara activitatea pe litoral a declarat ca a mai trecut cu vederea unele greseli ale angajatilor, insa nu poate accepta sa iasa in pierdere din cauza ospatarilor neatenti. "Am luat in calcul aducerea unui paznic, dar pe cine sa verifice? Ori sta de paza ori urmareste fiecare comanda facuta si achitata. Este imposibil de pus in practica. In plus, ne-am jigni clientii corecti. Nu cred ca e placut sa stea cineva cu ochii pe tine cand mananci. Ne resemnam pentru ca nu avem alta optiune", a adaugat Mihai P., patron al unui restaurant de la malul marii. Atat angajatii, cat si agentii economici fac apel la turisti si ii roaga sa manifeste mai multa intelegere.