» Desi se precizeaza a fi unul dintre cele mai ambitioase proiecte de constructie realizate in ultimii zece ani pe raza judetului Constanta, noul sediu al Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara (OCPI) a ramas deocamdata la stadiul de hartii.
» Pentru sediul principal unde functioneaza acum, institutia plateste o chirie lunara in valoare de 8.000 de euro.
Lucrarile la noul sediu al OCPI s-au bat pasul pe loc. Totul a inceput in urma cu aproximativ trei ani, cand conducerea OCPI de la malul marii a primit, gratie unei hotarari a Consiliului Local, un teren a carui suprafata este de aproximativ 1.000 metri patrati, localizat chiar in spatele Teatrului de Stat. Dupa ce au fost obtinute toate avizele necesare, conducerea Oficiului de Cadastru a dispus realizarea fundatiei, proces dus la bun sfarsit de mai multi detinuti, sub supravegherea a doi arheologi care asigurau descarcarea arheologica. Doar pentru partea stiintifica s-au facut plati in valoare de 60.000 lei. O data cu trecerea anilor si cu obtinerea tuturor autorizatiilor necesare, singurul lucru care mai lipsea pentru a da efectiv startul lucrarilor de constructie era organizarea unei licitatii, eveniment in urma caruia trebuia sa se stabileasca unitatea ce va ridica noua casa a cadastristilor constanteni. Zis si facut. Pe data de 29 mai 2009 a avut loc si mult asteptata licitatie, la care au participat nici mai mult, nici mai putin de 13 de societati din toata tara, cu toate ca numarul unitatilor care au achizitionat caietele de sarcini a fost de 27. Mai multe firme au facut insa contestatie, iar termenul de judecata pentru una dintre cauze este 27 octombrie. Actualul sef al OCPI Constanta, Stere Sponte, este de parere ca tot efortul depus in ultimii ani pentru a realiza un nou sediu este in zadar pentru ca "mai sunt cateva luni din anul financiar, iar bugetul din 2010 mai mult ca sigur nu va prevede alocarea unei noi sume pentru finalizarea proiectului demarat in urma cu trei ani".
» Cladire moderna
Potrivit temei de proiectare, viitorul sediu al OCPI trebuia sa aiba patru etaje si o terasa circulabila. Spatiul trebuia sa permita amenajarea la subsol a unui garaj, atelier intretinere centrala termica, o magazie cu aparatura casata, plus un bufet. Tot la subsol era planificata arhiva de documente si carte funciara, arhiva tehnica, cea curenta, adapostul pentru protectie civila si grupuri sanitare. Ultimul nivel ar fi gazduit o sala de consiliu cu 50 de locuri si zece camere de oaspeti.