2.3 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSpecialConcursurile, momeala pentru audienta

Concursurile, momeala pentru audienta

Ultimul racnet in mass-media sunt concursurile.
Sunt plasate sarguincios printre divertismente
de tot felul sau se desfasoara in programe de sine statatoare. Concursurile sunt o momeala
pentru castigarea audientei.
Cum toata lumea "moderna" alearga dupa bani, concursurile sunt o pacaleala pentru cei multi dornici sa-i castige fara mare efort, si daca se poate si intr-o emisiune de televiziune. Prima TV, de-a lungul timpului, s-a preocupat intens de promovarea concursurilor cu premii mai mari sau mai mici. A facut audienta buna "Vrei sa fii miliardar?", un concurs cu un format inteligent si cu o oferta tentanta de castig. "Te crezi mai destept?" a fost un alt concurs cu tenta culturala, amuzant, dar cu premii mai modeste. Ambele au beneficiat de un moderator de exceptie, Virgil Iantu, una din putinele vedete autentice din media vizuala. Are carisma, are umor, este un bun actor, care stie regula masurii in expresie si intonatie. Acum, Prima TV ne-a procopsit cu un alt concurs, "Momentul adevarului", evident, tot un format de import, de asta data produs de Paprika Entertainment. Locul lui Virgil Iantu, experimentat in concursuri, l-a luat Teo Trandafir. Ambitioasa sa depaseasca manierismul ce l-a "castigat" de-a lungul timpurilor in show-urile de divertisment marca Teo, si pe care il practica si la Prima TV in prezent, in fiecare zi, la "Teo Live", a incercat drumul unui alt gen de emisiune. "Teo este o persoana culta, cu facultate (…)" cum precizeaza si cititorul nostru, ing. Dan Radulescu, numai ca nu prea are noroc. "Momentul adevarului" in care a vrut sa ne demonstreze ca poate arata si alte fatete ale pregatirii sale, detine un format dezagreabil. Candva se invartea tot in jurul unui "detector de minciuni" Nasul (Radu Moraru) la B1 TV.

 

Se numea emisiunea "Masina adevarului", unde "detectorul" incerca sa spele pacatele unor persoane acuzate de faptele rele. Era fara premii "investigatia" care a starnit discutii si emisiunea s-a pierdut in ceata uitarii. Prima TV revitalizeaza "detectorul de minciuni" la care sunt supusi, in prealabil, concurentii, extrage doar cateva intrebari din acel exercitiu mult controversat de cautare a adevarului de care telespectatorii sunt scutiti, si prapaditii pofticiosi de marele castig de 150.000 lei noi vin in platou. Teo e sobra si putin jenata de continutul intrebarilor pe care le adreseaza in sase etape, in prezenta familiei, prietenilor etc. si, asa, in fiecare luni, la ora 21.00 asistam cum Teo, candid, cica ar cauta "adevarul" prin intrebari de genul: "Te-ai gandit vreodata la altcineva in timp ce faceai dragoste cu sotia ta?" sau "Crezi ca sotia ta are sani frumosi?", ori "Ai avut vreodata probleme cu erectia?" etc. Acesta e marele format al "momentului adevarului" importat!! Conform legii, fiecare cetatean are dreptul la propria imagine si la intimitate. Ahtiatilor dupa premiile oferite de Prima TV putin le pasa ca sunt terfeliti zdravan printr-un astfel de dialog intr-o emisiune ce poate fi considerata imorala si care va da de lucru celor de la CNA. Regretabil este ca Teo a acceptat sa fie portavoce a unei emisiuni din familia mahalalei dominata de "Test de fidelitate" de la Antena 1 sau "Tradati in dragoste" tot de la Prima TV.

Concursurile s-au infiltrat si in diverse divertismente, numai ca miza premiului e mica, satisfactia concurentilor fiind doar promovarea pe sticla. SMS-ul si televoting-ul anima astfel de concursuri si au menirea de a oferi naivilor, ce cad in plasa lor, o factura telefonica mai piperata. Dupa un Eurovision care a exersat trei sambete la rand metoda SMS-televoting, postul nostru public, stimabil, caruia ii platim taxa, a continuat exercitiul concursului si la "Cerbul de Aur: de la alb negru la color". Timp de patru ceasuri, sambata candva ocupata de "Surprize" stupide a fost dedicata aniversarii a 40 de ani  de la aparitia "Cerbului de Aur" la Brasov, care a beneficiat, de fapt, de 16 editii, pentru ca n-au fost bani de mai multe. Nu s-au comentat absentele respective, scenariul "evenimentului" fiind foarte fragil sub aspectul strict necesar al unei documentari, care sa comunice si tinerilor de astazi victoriile obtinute de ai nostri concurenti, date mai ample despre participantii straini etc. etc. Totul arata ca o sezatoare cu pretentii, la care participau o sumedenie de invitati, unii emigranti la alte televiziuni ce nu mai aveau nimic in comun cu postul public, decat o vaga amintire. Punctul forte al scenariului a fost… un concurs caznit pentru a gasi cea mai buna compozitie participanta la Cerb si interpretata de un strain. Concurau mere cu pere, pentru ca si genul muzicii usoare in patru decenii isi mai schimba hainele. Concursul a mancat timpi multi de emisie, iar amintirile din arhiva cu celebritati care au dus faima Cerbului in lumea cea larga au fost inghesuite in "calupuri mici", modest comentate. Aniversarea celor 40 de ani cu 16 editii a "incornoratului" a fost tare batranicios conceputa, chiar daca prezentatorii Ruxandra Gheorghe si Dan Teodorescu au incercat cu inspiratie, cand li s-a dat voie sa apara, sa-i dea un aer mai tineresc, iar aparitia unor personalitati marcante – putine, e drept! – a aratat ce inseamna adevarata valoare si in acest gen asa-zis usor.

Cele mai citite

Avionul Azerbaidjan Airlines a fost doborât de antiaeriana Rusiei

Avionul Azerbaidjan Airlines care s-a prăbuşit miercuri în Kazahstan a fost doborât de un sistem de apărare aeriană al Rusiei, au declarat pentru Reuters...

Efectul Schengen: Prețurile locuințelor din zonele de graniță explodează

Intrarea României în spațiul Schengen cu frontierele terestre, de la 1 ianuarie, aduce schimbări și pe piața imobiliară, în special în zonele de graniță....

Vânzările de sărbători în SUA au fost mai mari decât anul trecut

Sezonul de cumpărături de sărbători din SUA, desfășurat între 1 noiembrie și 24 decembrie, a înregistrat o creștere a cheltuielilor de 3,8% față de...
Ultima oră
Pe aceeași temă