Producătorii auto chinezi s-au întors în forţă în Europa, cumpărând mărci şi uzine, relatează AFP.
Great Wall Motors este cel mai recent producător auto din China care a intrat pe piaţa europeană şi care va începe, marţi, producţia la o uzină din Bulgaria. Avantajele sunt uriaşe. Accesul pe o piaţă de 500 de milioane de potenţiali cumpărători, cu o linie auto foarte competitivă, le-ar putea da companiilor tradiţionale europene o puternică lovitură.
Preţurile pentru modelele de bază Voleex C10, Steed 5 pick-up şi Hoover H5 4X4 sunt cuprinse între 8000 de euro şi 14700 de euro. Compania, care deţine 10 fabrici în China, şi-a propus să vândă 500.000 de modele în străinătate până în 2015.
Brand şi prestigiu pentru companiile din China
Analiştii s-au declarat că pare surprinzător că producătorii chinezi s-au orientat către piaţa saturată din Europa, unde vânzările de automobile sunt în scădere, însă există mai multe beneficii care se traduc în termeni de brand şi prestigiu.
Marea Britanie, ţinta companiei Geely
În Marea Britanie, Geely, care deţine Volvo Cars în Suedia, va începe producţia unui sedan de clasă medie, până la sfârşitul anului, care va fi vândut la preţul foarte competitiv de 12.000 de euro. „Scopul nostru este cel de a lărgi gama cât mai repede, probabil cu cel puţin un model nou în fiecare an, în următorii patru-cinci ani”, au declarat reprezentanţii companiei.
Chery Automobile a achiziţionat o uzină Fiat
Cel mai mare producător auto din China, Chery Automobile, şi-a stabilit baza în Italia, alături de compania locală DR Motor, iar la sfârşitul anului trecut a achiziţionat o fabrică Fiat în Sicilia.
Chery lucrează la o marcă proprie pentru Europa, Qoros, în colaborare cu o companie israeliană, primul model urmând să iasă pe piaţă în 2013.
Companiile falimentare din Europa, dorite de chinezi
Companiile chineze s-au arătat interesate şi de achiziţionarea companiilor europene autohtone care s-au confruntat cu probleme pe pieţele locale.
Holdingul Beijing Automotive Industry şi-au exprimat interesul pentru achiziţionarea operaţiunilor europene ale General Motors, grupate la Opel, având în vedere dificultăţile financiare ale gigantului american.
General Motors a refuzat vânzarea Opel, dar şi unele active ale producătorului auto suedez Saab către două companii din China: constructorul Youngman şi distribuitorul Pang Da.
De atunci, însă, China a devenit cea mai mare piaţă auto din lume, râvnită de marile branduri europene şi americane.