Inspectoratul Școlar al Municipiului București (IȘMB) a precizat, într-un comunicat, că profesorul de matematică de la Tudor Vianu, care și-ar fi pus un elev să meargă în genunchi până la catedră pentru a primi o notă mai mare la teză, a glumit.
„Din declaraţiile elevilor rezultă că incidentul petrecut la clasă a fost o glumă a profesorului, înţeleasă ca atare de elevi, care nu s-au simţit umiliţi. Părinţii elevului participant la incident nu au depus o reclamaţie referitoare la acest incident”, potrivit IȘMB.
Citește și: Control al Ministerului Educaţiei la Colegiul Tudor Vianu
Mai mult, raportul arată că profesorul este apreciat de elevi, părinți și conducerea unității de învățământ, pentru rezultatele deosebite obținute de elevi la bacalaureat, olimpiade și concursuri internaționale.
Potrivit sursei citate, profesorul nu a respectat graficul susţinerii tezelor, aprobat de conducerea unităţii de învăţământ.
Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti cât şi conducerea unităţii de învăţământ vor monitoriza activitatea cadrului didactic privind modul de comunicare în relaţiile cu elevii, pentru a fi evitate „aspectele care pot genera interpretări” şi „reacţii imprevizibile” ale acestora.
Citește și: Profesorii de la Colegiul „Tudor Vianu” iau atitudine în cazul controversei profesorului de matematică
Presa a relatat că un profesor de matematică de la Colegiul „Tudor Vianu” şi-ar fi umilit elevii. Dascălul ar fi spus, în clasă, că îi dă un punct în plus la teză celui care îl roagă în genunchi. Unul dintre adolescenţi ar fi făcut acest lucru, iar gestul a devenit public pe o reţea de socializare. În aceste condiții, inspectoratul Şcolar, Ministerul Educaţiei şi conducerea Colegiului Naţional de Informatică „Tudor Vianu” au deschis anchete.