UPDATE: Restructurările de personal de la CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă se vor face prin disponibilizări voluntare, precizează un comunicat al Ministerului Transporturilor (MT), remis, luni, Agerpres.
”Menţionăm că la ultima întâlnire pe care conducerea Ministerului Transporturilor a avut-o cu partenerii sociali din sistemul feroviar, aceştia au primit asigurări că se vor întreprinde toate demersurile necesare astfel încât salariaţii care vor fi disponibilizaţi să beneficieze de protecţie socială, prin acordarea de salarii compensatorii, conform actului normativ menţionat”, se mai spune în comunicat.
Potrivit MT, angajaţii acestor companiilor vor beneficia de prevederile OUG nr. 36/2013, privind aplicarea în perioada 2013-2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate în baza planurilor de disponibilizare.
_ _ _ _
Peste 2.000 de persoane ar putea fi date afară de la CFR Călători şi CFR S.A., informează Realitatea TV. 2500 de angajaţi ai CFR Marfă ar putea fi concediaţi în urma înţelegerii cu GFR.
Liderul sindical Ion Popescu a declarat la REALITATEA TV că nu s-a discutat până în acest moment despre un buget şi a confirmat ştirea că vor urma o serie de concedieri la CFR din toate sectoarele.
Măsura a fost luată în urma negocierilor dintre Grup Feroviar Român, controlată de Gruia Stoica, şi Ministerul Transporturilor. Nu în ultimul rând, normele de lucru ale salariaţilor rămaşi vor fi reduse cu 20 la sută. Implicit, cu acelaşi procent vor scădea şi salariile.
Surse sindicale au declarat pentru REALITATEA TV că la Ministerul Finanţelor se negociază acum noile contracte colective de muncă. Astfel au aflat sindicaliştii că 2.500 de angajaţi ai CFR Marfă vor fi daţi afară după preluarea companiei de către GFR.
În total, peste 4.500 de angajaţi din căile ferate vor rămâne pe drumuri. Cât despre plata salariilor compensatorii se pare că negocierile nu au ajuns la nici un rezultat, Ministerul Finanţelor insistând pe un calcul ce are la bază un salariu minim de 600 de lei, nu de 750 cât este în prezent.
Citeşte şi Stolojan: Ponta trebuie să clarifice privatizarea CFR Marfă
Cum a ajuns România lada de gunoi a parcului feroviar din UE