Cea mai mare investitie privata din municipiul Constanta este gata de start. Compania Neocity Group a pus piatra de temelie la City Park Mall, cel mai modern centru comercial si de divertisment din zona.
Detaliile au fost prezentate, in cadrul unei conferinte de presa care a avut loc in Bucuresti. Constructia este amplasata in zona de nord a orasului, in vecinatatea parcului Tabacarie, fiind delimitat de doua bulevarde principale. Aici vor fi amplasate peste 120 de magazine, supermarket-uri, electrocentere, cinematografe, food court-uri si facilitati inedite pentru proiecte similare dezvoltate pana acum in Romania.
Suprafata totala a constructiei este de 20.000 de metri patrati. Printre acestea se numara un Senior's Club, special destinat pensionarilor, care pot beneficia aici de un cadru atractiv si organizat de petrecere a timpului liber, o pista de sarituri pentru cei care practica skateboard-ul, spatii de joaca pentru copii si o gradina botanica. Investitia este de 50 de milioane de euro. Potrivit presedintelui Neocity Group Romania, Elan Schwartzenberg, zece milioane de euro vor fi alocate pentru proiecte care vizeaza protejarea mediului inconjurator.
City Park Mall va aduce, pe langa un plus de imagine orasului Constanta, si 2.000 de locuri de munca, precum si sume importante la bugetul local si cel de stat, care vor putea fi folosite pentru investitii in educatie, sanatate sau in alte domenii sociale.
Atuurile orasului
„Suntem incredintati ca, in scurt timp, City Park Mall din Constanta va deveni un punct de referinta important pentru locuitorii orasului, precum si pentru vizitatorii acestei zone foarte pitoresti a Romaniei”, a declarat Ehud Benshach, presedintele consiliului de administratie al Neocity Group Ltd.
La randul sau, vicepresedintele Neocity Group Romania, Shay Mor, a aratat ca municipiul Constanta este „unul dintre cele mai dezvoltate orase din punct de vedere economic ale Romaniei, iar mediul de afaceri si investitiile au cunoscut in ultimii ani o evolutie considerabila, fapt datorat atat pozitiei geostrategice, de cel mai mare oras-port al Romaniei, cat si importantei turistice in cadrul zonei de litoral romanesc. Cifrele arata ca litoralul atrage, anual, peste un milion de turisti, iar cei care aleg sa vina in orasul Constanta si statiunea Mamaia sunt, in general, cei cu venituri peste medie. Acestea sunt doar cateva argumente care arata potentialul imens al acestei zone”.
Mediul, respectat cu strictete
Organizatiile de mediu au cerut ferm respectarea tuturor cerintelor in domeniu, inainte de obtinerea autorizatiei de constructie. Dupa mai multe dezbateri publice, in care fiecare punct a fost amplu dezbatut, s-a ajuns la concluzia ca toate aspectele sunt respectate. Ionut Barbu, PR manager al City Park, a declarat ca „organizatiile de mediu au avut cateva obiectii sau pretentii, discutate cu Agentia de Mediu, care ne-a impus o serie de criterii, pe care noi le vom respecta cu strictete”. Potrivit lui Barbu, autorizatia de constructie a fost eliberata la finele anului trecut, iar textul acordului de mediu cuprinde o inadvertenta legata de nivelurile cladirii, care apartine exclusiv Agentiei pentru Protectia Mediului (APM) si va fi corectata. Greseala se refera la numarul de etaje al cladirii, iar APM a trecut un nivel in minus fata de proiect. „In Planul Urbanistic Zonal si Planul Urbanistic de Detaliu a fost prevazut ca proiectul nostru sa fie realizat pe doua niveluri. De asemenea, certificatul de urbanism si autorizatia de constructie au fost eliberate pentru constructia cu doua niveluri. In avizul de mediu, pe prima pagina este trecut un nivel, iar pe pagina a doua sunt inscrise datele pentru doua niveluri”, a explicat Barbu. Acesta a precizat ca City Park va ocupa o suprafata de numai 5% din parcul Tabacarie. Mai mult, el a subliniat faptul ca trebuie facuta o diferenta intre definitia unui parc, asa cum era ea prevazuta in evidentele primariei pe vremea lui Ceausescu, si a unui parc asa cum este el in realitate, adica un maidan cu anumite alei.
Oamenii de afaceri au sosit deja
City Park Mall va reuni cele mai cunoscute firme din Constanta, dar si din intreaga lume. Ionut Barbu a precizat ca interesul investitorilor pentru City Park este extrem de ridicat, dar ca beneficiarul va acorda un interes prioritar industriei locale. Elan Schwartzenberg a precizat ca la noul mall nu se va percepe o chirie exagerata, si ca aceasta va fi dictata de piata. A fost avansata o medie de 25 de euro pe metru patrat, ceea ce reprezinta o medie mult mai mica decat in alte spatii comerciale constantene. Spatiile publice insa, de exemplu patinoarul sau cele destinate pensionarilor, vor avea chirie zero.
Proiecte imobiliare
Reprezentantii Neocity au declarat ca, cel mai probabil, City Park va fi inaugurat oficial in luna iulie 2007. Singurul lucru care poate intarzia constructia este vremea rea. Cu toate acestea, este sigur ca municipiul Constanta va beneficia, anul viitor, de unul dintre cele mai moderne complexuri comerciale si de distractii din Romania. Reprezentantii Neocity Group au precizat ca municipiul Constanta ramane o prioritate pentru companie, care va investi, in intreaga tara, pana in anul 2009, aproximativ un miliard de euro.
In Constanta este planificata demararea unui nou proiect, intitulat Peninsula. Acesta prevede construirea unui complex rezidential si de birouri in zona istorica a orasului, costul total ridicandu-se la 300 de milioane de euro. Neocity Group este unul dintre cei mai activi dezvoltatori imobiliari care activeaza pe piata romaneasca. Grupul, care a intrat pe aceasta piata in 1999, a anticipat progresele pe care Romania le va inregistra pe piata imobiliara. Astazi, Romania este situata pe primul loc in lista proiectelor de investitii imobiliare ale Neocity Group, care se deruleaza in Israel, in tarile Europei Centrale si de Est (Cehia, Ungaria, Polonia) si in Africa.