5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialCine sunt "şefii" din clasa medie

Cine sunt „şefii” din clasa medie

Volkswagen Passat, Skoda Superb, Opel Insignia şi Ford Mondeo sunt modelele cel mai bine vândute în prima jumătate a anului pe piaţa românească.

Clasa medie a suferit foarte mult anul acesta din cauza crizei, care i-a determinat pe mulţi români să se reorienteze spre clasele inferioare. Nici comenzile pentru flote nu mai sunt ce erau odinioară, astfel că în primele şase luni ale anului 2010 s-au vândut doar 2.546 de exemplare, în scădere cu 29,6% faţă de anul trecut, potrivit statisticilor realizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Passat domină în continuare clasamentul general, urmat de Skoda Superb, Opel Insignia şi Ford Mondeo. Cei mai mulţi români aleg echipările de intrare în gamă, doar de dragul de a se afişa cu o limuzină. Alegerea corectă o reprezintă însă motorizările şi echipările peste medie. Altfel, posesorul se va umple de ridicol cu o maşină mare, dar submotorizată şi prost echipată. Dacă nu îşi permite, ar face mai bine să cumpere în clasa compactă. Plusurile şi minusurile care trebuie să fie luate în considerare la fiecare model, în cele ce urmează:

Volkswagen Passat: liderul

Passat îşi spulberă pur şi simplu concurenţa când vine vorba de volumul de vânzări: 719 bucăţi vândute faţă de 260 ale clasatei pe locul secund! Limuzină care oferă instant un statut elevat în conştiinţa românului, Passatul este potrivit pentru cei care vor un compromis perfect între blazon şi performanţe, deşi nu oferă cel mai reuşit pachet din segment.

Plusuri

Rigurozitatea germană se remarcă în modul extrem de logic în care e gândit habitaclul, fie că vorbim de spaţiu, ergonomia comenzilor, locurile de stocare sau de modularitate. Noile motorizări TSI şi TDI CR oferă răspuns instant la accelerări şi nici nu consumă mult. Ţinuta pe şosea este excepţională, confortul pasagerilor este maxim în echipările superioare.

Minusuri

Echipările şi motorizările de intrare în gamă sunt insuficiente pentru necesităţile segmentului. Opţionalele sunt foarte scumpe, uneori grupate în pachete care te forţează să cumperi împreună lucruri de care nu ai nevoie, pentru a înveseli puţin un habitaclu excesiv de sobru. Destule probleme de fiabilitate în România. Preţ mare în raport cu concurenţa.

Versiune recomandată

2.0 TDI 140 CP HIGHLINE

Putere şi cuplu maxim: 140 CP/320 Nm
Viteză maximă: 209 km/h

Consum mediu: 5,6 l/100 km
0-100 km/h: 9,8 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.765/1.820/1.472 mm
Portbagaj: 565 litri

Preţ: 29.131 euro, inclusiv TVA

Skoda Superb: Passat 2.0

Superb este maşina care ar fi trebuit să-şi domine fratele Passat în vânzări dacă oamenii s-ar fi uitat mai puţin la logoul de pe capotă şi mai mult la raportul dotări-performanţe-preţ. Câştigătoare a nenumărate comparative, Superb este potrivită pentru cei care vor să se bucure de tot ce-i mai bun la o maşină germană (cu nume cehesc) fără să plătească în plus pentru blazon.

Plusuri

Spaţiul interior este uriaş şi foarte bine folosit, ţinuta de drum este orientată spre confort suprem, consumul rămâne mic, iar soluţiile tehnice pentru deschiderea haionului sunt inovatoare. Dar, mai ales, ai acces la motorizări şi echipări de top la preţuri semnificativ mai mici decât la fratele VW.

Minusuri

Plasticele şi textilele sunt de calitate doar în echiparea Elegance, aşadar sunt necesare pachetele de dotări superioare pentru a beneficia de interior superb, demn de rafinamentul clasei medii. DSG-ul va ţine motorul subturat tot timpul, iar direcţia este prea asistată, ceea ce taie din satisfacţiile la volan.

Versiune recomandată
2.0 TDI DPF 170 CP ELEGANCE

Putere şi cuplu maxim: 170 CP/350 Nm
Viteză maximă: 222 km/h
Consum mediu: 5,8 l/100 km
0-100 km/h: 8,8 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.838/1.817/1.462 mm
Portbagaj: 565 litri
Preţ: 27.888 euro, inclusiv TVA

Opel Insignia: luxul popular

Insignia rămâne fidelă filozofiei Opel de a aduce în zona accesibilă ca preţ dotări, tehnologii şi performanţe demne de clasele superioare. Cu un design superb, care face uitat eşecul numit Vectra C, Insignia este destinată celor care vor o limuzină bine dotată, la bani mai puţini.

Plusuri

Unic în segment: sistemul FlexRide permite stabilirea modului de răspuns al maşinii, alegând între sportivitate şi confort. Scaunele ergonomice sunt cele mai confortabile din clasă, iar spaţiile de stocare sunt pe placul întregii familii. Trenul de rulare este comunicativ fără a fi deranjant, iar sentimentul general este de eleganţă, de relaxare.

Minusuri

Dotările în echipările de intrare în gamă sunt insuficiente. Abia în echiparea Cosmo se poate spune că Insignia îşi merită apartenenţa la clasa medie, dar chiar şi atunci posibilităţile de personalizare a habitaclului sunt reduse. Consola centrală este prea aglomerată de butoane, vizibilitatea laterală e slabă, motorizările diesel sunt cam leneşe, iar cele pe benzină sunt gurmande.

Versiune recomandată
2.0 CDTI 160 CP 6MT COSMO

Putere şi cuplu maxim: 160 CP/350 Nm
Viteză maximă: 218 km/h
Consum mediu: 5,8 l/100 km
0-100 km/h: 9,5 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.830/1.856/1.498 mm
Portbagaj: 500 litri
Preţ: 26.600 euro, inclusiv TVA

Ford Mondeo: sportivul la costum

Mondeo se poate lăuda nu doar cu un design de mare clasă, ci şi cu cele mai sportive senzaţii ofe¬rite clienţilor săi. Accentul cade pe ţinuta de drum, maşina fiind orientată spre cei care doresc să-şi condimenteze viaţa abordând în viteză drumurile cu viraje.

Plusuri

Şasiul acestei maşini este pur şi simplu fenome¬nal. Cuplat cu motorizările diesel puternice din gamă, va aduce un zâmbet indecent pe faţa şoferilor, fără a le băga mâna în buzunar prea tare din cauza consumului.
Confortul primează chiar şi în echipările Sport, iar calitatea materialelor de la interior e demnă de clasa medie.

Minusuri

Greutatea mare a maşinii penalizează reprizele de depăşiri la viteze mari, iar consumul real e cu 30% mai mare decât cel anunţat de producător. Interfaţa HMI pentru selectarea funcţiilor maşinii este cumplit de neintuitivă, iar scaunele se reglează greoi. Un minus şi la vizibilitate, farurile nefiind la înălţime.

Versiune recomandată
2.0 TDCI 163 CP MT6 TITANIUM

Putere şi cuplu maxim: 163 CP/340 Nm
Viteză maximă: 220 km/h
Consum mediu: 5,3 l/100 km
0-100 km/h: 8,9 s

Lungime/lăţime/înălţime: 4.840/1.890/1.500 mm
Portbagaj: 460 litri
Preţ: 27.553 euro, inclusiv TVA

 

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Cipru face pași către o eventuală aderare la NATO: detalii discutate cu președintele SUA și liderii Alianței

Președintele Republicii Cipru, Nikos Christodoulides, a prezentat un plan detaliat privind o posibilă viitoare aderare la NATO în cadrul unei întâlniri cu președintele american...

Călin Georgescu, surpriza primului tur, a alergat sub radar

Creșterea spectaculoasă din sondaje din ultimele săptămâni a fost consolidată, în ciuda controverselor legate de campania sa pe rețelele sociale Călin Georgescu, unul dintre cei...

Noi detalii șocante ies la iveală în cazul Liam Payne

Liam Payne, fost membru al trupei One Direction, a murit pe 16 octombrie, după ce a căzut de la balconul camerei sale de hotel...
Ultima oră
Pe aceeași temă