Cererile inregistrate in ultima perioada in piata imobiliara, precum si manifestarile de specialitate din ultima luna, au contribuit la crearea unei tipologii a potentialului client. Compania imobiliara EuroMetropola a realizat in perioada 1 martie- 1 aprilie 2009 un studiu legat de profilul cumparatorului. Care sunt persoanele interesate de acest domeniu, din ce medii provin acestea sau ce le motiveaza pentru a achizitiona in contextul actual sunt doar cateva aspecte pe care consultantii le-au avut in vedere in efectuarea analizei de piata.
Majoritatea solicitarilor primite de compania EuroMetropola in perioada de studiu ce a vizat sectorul rezidential a scos in evidenta disponibilitatea persoanelor fizice din clasa middle de a achizitiona o casa in scopul locuirii.
In functie de varsta clientilor care s-au adresat companiei imobiliare mentionate, procentul cel mai mare apartine persoanelor cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani, si anume 60%. 20 de procente sunt atribuite categoriei de varsta 25-30 de ani, in timp ce doar 15% din potentialii clienti cu varste intre 40 si 50 de ani sunt interesati de achizitionatea unei locuinte. 5% din cereri pentru segementul rezidential au venit din partea persoanelor de peste 50 de ani.
"Targul Imobiliar National a contribuit in mod decisiv la o analiza completa a pietei de specialitate. Am identificat cu acest prilej o schimbare a potentialului cumparator, care este mult mai indecis si mai dificil. Vizitatorii care vin la aceste targuri nu sunt interesati sa cumpere chiar din prima zi a evenimentului. Ei doresc o prezentare completa a fiecarui proiect in parte, au nevoie de foarte multa informatie ca s apoata compara, astfel incat decizia finala sa fie una selectiva" au precizat reprezentantii EuroMetropola.
80 % din persoanele care doresc in aceasta perioada sa achizitioneze sunt familisti, determinati de nevoie. Aceste persoane nu detin o locuinta in proprietate si se orienteaza catre cele deja construite, cu o valoare de pana in 170.000 euro, cu suprafete cuprinse intre 50 si 150 mp. Un factor important in procesul decizional il are si proximitatea de Bucuresti a apartamentului, iar in cazul caselor, acestea sa beneficieze de facilitati precum: utilitati, institutii de invatamant, drumuri de acces moderne, zone de shopping.
Un procent foarte mare dintre potentialii cumparatori in domeniul imobiliar lucreaza in vanzari, in sectorul bancar, IT, medical si in functii de conducere, iar peste 60% din persoanele de varsta a doua detin un business propriu. Venitul lunar al potentialului client este, conform studiului realizat de EuroMetropola, de minimum 2.000 RON, 80 % din potentialii clienti fiind interesati direct de o varianta de finantare fie la dezvoltator, fie la banca, doar 20 % din acestia exprimandu-si dorinta de a plati cash.
Mai multe informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro