Contractul întocmit de Metrorex pentru a doua etapă a construcției magistralei din Drumul Taberei a fost atribuit asocierii Astaldi-FCC, care construiește în prezent tunelele și structura stațiilor, iar contestația la licitația pentru cele 51 de trenuri noi de metrou a fost depusă de asocierea condusă de Alstom, informează hotnews.ro.
Citește și: Metrorex dă un contract de până la 440 milioane de euro, fără să anunţe. Reacția ministrului Transporturilor
Valoarea estimată a contractului în cadrul licitației este de aproximativ 193 de miliaone de euro, însă Metrorex nu a specificat cui a atribuit contractul, ci doar că față de rezultatul evaluării unul din cei doi ofertanți a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.
Contractul a fost câștigat în urma licitației de către asocierea Astaldi – FCC – UTI Grup – Activ Group, iar contestația a fost făcută de celalalt participant la licitație, asocierea METROWORKS, Alstom – Aktor – Schindler.
Asocierea Astaldi – FCC Construccion – Delta ACM – AB Construct lucrează pe Lotul 1.1 Râul Doamnei – Eroilor 2 (PSS Opera) – 6,2 km, 9 stații, al Magistralei 5 de metrou. Valoarea totală a lucrărilor contractate până în prezent cu asocierea în cauză ajunge la aproximativ 934,4 milioane lei fără TVA.
Licitația pentru pentru montarea instalațiilor, a căii de rulare, precum și finisajul stațiilor pe Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor a fost lansată în 17 iunie 2014, iar ofertele depuse au fost deschise în 6 octombrie 2014.
Citește și: Anchetă SRI la Metrorex
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a afirmat că nu ştie câştigătorul contractului de cumpărare a trenurilor şi că nici nu îl interesează participanţii la procedurile de achiziţie organizate în minister.
Majoritatea statiilor sunt lucrate în proportție de peste 90%, iar tunelul este realizat pe ambele fire între stația Academia Militară și stația terminus Râul Doamnei. În perioada urmatoare, utilajele de forat de tip TBM vor porni pe traseul Academia Militară – Eroilor, pentru a termina excavarea tunelelor.
Termenul estimat de finalizare pentru lucrările de structură este finele anului 2015, în timp ce termenul estimat pentru implementarea celei de-a doua etape, care privește calea de rulare, instalațiile si finisajele, este finele anului 2016.