Chitara virtuală interactivă creată de Google pentru a marca aniversarea celor 96 de ani de la naşterea lui Les Paul a cauzat pierderi substanţiale în mediul de afaceri de pretutindeni.
Google a cheltuit doar 15,000 de dolari pentru designul aplicaţiei, însă prejudiciul adus întreprinderilor a fost mult mai mare, informează Extreme Tech. Angajaţii s-au lăsat distraşi de aplicaţia ingenioasă de deasupra căsuţei de căutare şi s-au jucat de-a compozitorii în timpul orelor de muncă. Drept urmare, în decursul celor două zile cât a fost activ guitar doodle-ul, aceştia au petrecut 10,7 milioane de ore neglijându-şi munca şi au provocat scăderea considerabilă a productivităţii. Totalul daunelor aduse întreprinderilor a fost de 268 de milioane de dolari, potrivit Daily Mail.
Cum s-a ajuns la fabuloasa sumă de 268 de milioane de dolari
„În cele două zile cât a fost activ doodle-ul Les Paul, cei 740 de milioane de vizitatori pe care îi are Google-ul zilnic, conform RescueTime, au stat cu 26 de secunde în plus pe prima pagină faţă de zilele obişnuite”, mai informează Extreme Tech
740 de milioane (vizitatori) de înmulţit cu 26 (de secunde) este egal cu 5,344,444 ore- iar pe durata celor două zile asta înseamnă aproape 10,7 milioane de ore pe care oamenii le-au petrecut jucându-se la chitara virtuală. Presupunând că utilizatorul de nivel mediu al Google câştigă 25 de dolari pe oră, doodle-ul a costat companiile din toată lumea 268 de milioane de dolari, susţin reprezentanţii site-ului.
Les Paul a fost unul dintre cei mai mai importanţi pionieri ai industriei muzicale. Acesta a realizat una dintre primele chitare electrice şi a revoluţionat complet procesul de înregistrare- a inventat multi-track recording-ul.
A devenit cunoscut după ce nume mari precum Jimmy Page, Bob Marley, Noel Gallagher şi Slash au ales să cânte la chitara făcută de el în 1952 pentru compania Gibson, Gibson Les Paul.