Consiliul Local Municipal Constanta a adoptat anul trecut hotararea prin care agentii economici care isi desfasoara activitatea in resedinta judetului trebuie sa obtina un aviz de oportunitate. Pentru a le usura demersurile, administratia locala pune la dispozitia societatilor formulare tipizate pe care le pot obtine de la sediul de pe strada Ecaterina Varga, in baza carora pot obtine avizul. In cererea prin care solicita eliberarea documentului agentul economic trebuie sa precizeze activitatea, durata si locul unde este amplasata structura de vanzare sau cea de productie. Printr-o alta cerere, societatea va obtine aprobarea pentru programul de functionare. Pentru cazurile in care in unitate se desfasoara activitati dupa ora 23.00 ce pot produce poluare fonica, agentul economic trebuie sa anexeze la dosar acordul vecinilor, proprietarilor sau asociatiei de proprietari in cazurile in care este vorba despre cladiri colective. Dosarul de avizare trebuie sa mai contina actele societatii, cel privind detinerea spatiului si certificatul de inregistrare la Registrul Comertului.
Pentru structurile de primire turisti cu functii de alimentatie publica este necesara prezentarea notei de constatare eliberata de Ministerul Turismului. Solictantul avizului de oportunitate trebuie sa prezinte acte de calificare in cazul in care este vorba despre unitati de comercializare produse alimentare sau unitati de alimentatie publica, dar numai daca exista personal angajat pentru astfel de activitati. Pentru obtinerea avizului de oportunitate este necesara achitarea unei taxe in valoare de 320 RON, iar pentru avizarea programului de functionare taxa este de 73,90 RON.