Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti mai are de distribuit 90.000 de carduri din cele 180.000 care au fost returnate, dar media solicitărilor a crescut de cinci ori în ultimele zile, a declarat, miercuri, preşedintele CASMB, Gheorghe Iana, informează Mediafax.
„Mai avem de distribuit 90.000 de carduri de sănătate, din cele 180.000 care ne-au fost returnate. Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti nu poate rezolva mai mult de 700-800 de solicitări pe zi”, a spus profesor dr. Gheorghe Iana.
Preşedintele CASMB a adăugat că, în ultimele zile, au fost înregistrate foarte multe cereri pentru eliberarea cardului de sănătate.
„În ultima săptămână, solicitările au crescut foarte mult şi capacitatea instituţiei nu permite să fie toate eliberate în aceeaşi zi. Din decembrie 2014, CASMB a început să distribuie cardurile returnate. Am făcut şi o platformă on-line de solicitări. Am acceptat solicitările şi la sediul Casei. La început se eliberau 150 de carduri pe zi, în prezent s-a ajuns la aproximativ 700-800 pe zi”, a mai spus Iana.
Din cauza numărului mare de solicitări din ultimele zile, la unele case de asigurări de sănătate a fost aglomeraţie, iar oamenii au stat la coadă pentru a-şi depune cererile şi a ridica documentele.
Cardul naţional de sănătate va deveni obligatoriu pentru asiguraţi din 1 mai. Activarea cardului de sănătate va putea fi făcută la orice furnizor de servicii medicale, mai puţin de farmacist. Operaţiunea de activare durează cel mult 30 de secunde şi constă în înlocuirea PIN-ului cardului (0000) cu un cod din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge. Personalizarea PIN-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Vasile Ciurchea, a declarat că aproape 840.000 de persoane nu şi-au ridicat cardul de sănătate de la casele de asigurări de sănătate sau de la medicul de familie, dar vor primi servicii medicale şi după 1 mai, când cardul devine obligatoriu, consultaţiile fiind monitorizate separat.
Preşedintele CNAS a mai spus că în data de 1 mai va fi asigurată permanenţa în toate casele de asigurări din ţară, pentru activitatea cu publicul. De asemenea, va fi asigurată asistenţa tehnică pentru asiguraţi şi furnizorii de servicii medicale.
Furnizorii care întâmpină probleme legate de utilizarea cardului de sănătate au la dispoziţie Helpdesk-ul din cadrul CNAS, pentru a solicita lămuriri şi ajutor, 24 de ore din 24, şapte zile din şapte.
Asiguraţii pot apela numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate pentru orice probleme sau nelămuriri legate de cardul de sănătate, de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00.
Introducerea cardului de sănătate nu modifică drepturile asiguraţilor la servicii medicale. Serviciile medicale de urgenţă se vor acorda fără să fie necesară validarea cu cardul, pentru că acestea se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate.
De asemenea, copiii cu vârsta până în 18 ani, care nu au primit card de sănătate, beneficiaza de servicii medicale conform legii. Aceste servicii se acordă necondiţionat, indiferent dacă părinţii sau tutorii legali sunt sau nu asiguraţi.
Persoanele neasigurate beneficiază, ca şi până acum, de pachetul minim de servicii medicale.