Trăim în era digitalizării, iar tehnologia și știința evoluează mai rapid decât putem concepe noi, chiar dacă suntem mereu la curent cu ultimele noutăți din domeniu și indiferent de numărul articolelor de specialitate pe care le citim zilnic.
De fiecare dată când citim despre o nouă invenție sau o nou gadget ce urmează să apară pe piață, deja se pregătesc lansările pentru alte zeci de obiecte tehnologice menite pentru a ne face viața de zi cu zi mai ușoară.
Dacă acum 6-7 ani, piața de laptopuri era sub cea a PC-urilor clasice, în anul 2014, putem vorbi deja de o distanțare clară a laptopurilor, în dauna calculatoarelor personale pe care le folosim acasă.
Această statistică se aplică atât în ceea ce privește companiile, cât și în ceea ce privește achiziționarea laptopurilor și a calculatoarelor pentru uz casnic. Factorul practic pe care îl oferă un laptop în dauna unui PC pare a fi decesiv în inversarea polilor de putere în această industrie, iar cele mai importante companii se axează din ce în ce mai mult pe producția de laptopuri performante pentru a-și crește vânzările.
Liderul în topul celor mai vândute laptopuri din lume este Apple, la polul opus, pe locul al 11-lea, situându-se laptopurile produse de către compania Samsung. Podiumul acestui top este completat de Lenovo, pe locul al doilea și de către compania Asus, care ocupă locul 3.