Altex și eMAG domină sectorul de retail pe segmentul IT și electrocasnice, cu cifre de afaceri (în jur de 250 milioane euro pe fiecare grup) și prețuri asemănătoare practicate, în ciuda filosofiei de vânzări și a costurilor asociate diferite.
Altex și-a construit temeinic o campanie axată pe prețurile mici din magazine (“dacă găsești în altă parte mai ieftin, îți dăm de două ori diferența”). În schimb, eMAG mizează pe garanția de retur de 30 zile, introdusă pentru prima dată în piață (Altex a preluat-o ulterior, dar numai pentru produsele electrocasnice; pentru telefoane și tablete ca să beneficiezi de aceasta trebuie să returnezi produsul în ambalaj intact). Am încercat să comparăm prețurile practicate de cei doi retaileri pentru cele mai populare produse IT, unde aceștia se bat cu arme diferite (“extragaranția de retur de 30 de zile” și “cel mai mic preț garantat”). Pentru a nu compara pe cât posibil mere cu pere, am ales unele dintre cele mai populare branduri de telefoane mobile și tablete, iar din cadrul fiecăruia am luat în calcul produsul cel mai bine vândut la Altex care nu se afla în promoție (Altex are un număr mai mic de produse expuse pe site decât eMAG, se mizează mai mult pe vânzările în magazin), iar prețul l-am comparat cu cel găsit la eMAG. Am încercat să vedem în ce măsură vânzările exclusiv online, cu costuri asociate mai mici, duc la discounturi mai bune pentru clienți și în ce grad returul de 30 de zile (generator de pierderi pentru comercianți din cauza unor abuzuri ale cumpărătorilor) compensează acest fapt. Surpriză, nu prea există diferențe majore de prețuri între cei doi retaileri, ba chiar Altex este ceva mai ieftin decât eMAG pe produsele comparate de noi, chiar dacă are costuri mai mari decât liderul comerțului online și nu oferă retur după 30 de zile, semn că eMAG preferă marjele de profit mai mari.