Sofisticatul sistem SCOMAR, ochiul electronic al Mฤrii Negre, a transmis miercuri noapte un semnal de alarmฤ: iahtul Laura, sub pavilion Germania, s-a lovit de un dig în apropierea portului Tomis.
”La faลฃa locului s-a deplasat imediat o ambarcaลฃiune din dotarea Gฤrzii de Coastฤ staลฃionatฤ în Portul Tomis, concomitent cu ลalupa de salvare Topaz aparลฃinând Agenลฃiei Române de Salvare a Vieลฃii Omeneลti pe Mare ลi o barcฤ pneumaticฤ cu douฤ persoane care s-au oferit sฤ ajute la operaลฃiune”, spune un comunicat al Gฤrzii de Coastฤ. Pare incredibil, dar ลalupa agenลฃiei de salvare pe mare nu a putut interveni, deoarece zona prezenta ”pericol pentru siguranลฃa proprie”.
Marinarul de pe vas, un german de 61 de ani, a fost salvat de persoana aflatฤ în barca gonflabilฤ.
Mazฤre cere anchetฤ
Primarul municipiului Constanลฃa, Radu Mazฤre, susลฃine cฤ navigatorului german care a eลuat cu iahtul în urmฤ cu douฤ zile i s-a fi interzis accesul în Portul Constanลฃa, în timp ce autoritฤลฃile portuare spun cฤ bฤrbatul nu a dorit sฤ rฤmânฤ în Portul Constanลฃa, el cฤutând de fapt Portul Tomis. Primarul a anunลฃat, vineri, cฤ va cere miniลtrilor de Interne ลi Transporturi sฤ deschidฤ o anchetฤ în acest caz pentru tragerea la rฤspundere a celor vinovaลฃi. ”Probabil cฤ cei care l-au gonit în mijlocul nopลฃii pe furtunฤ spuneau cฤ era o mare de gradul 3, 4 care nu era furtunฤ. Pฤi, acela dacฤ avea o barcฤ de nouฤ metri, era furtunฤ, cฤ nu era cu vaporul, ลi l-au dat afarฤ noaptea din port, aลa ceva nu se face nicฤieri”, a afirmat Radu Mazฤre. Întrebat cine ar putea fi tras la rฤspundere pentru acest caz, Mazฤre a spus cฤ cei de la Cฤpitฤnie ลi de la Poliลฃia de Frontierฤ, care nu l-ar fi lฤsat sฤ intre în port. ” Sunt niลte dinozauri ลi cu un regulament ลi niลte legi de pe vremea comuniลtilor. Niลte idioลฃi sunt, cine te obligฤ sau legislaลฃia pe care o avem”, a acuzat el.
Ce spune conducerea Cฤpitฤniei
Reprezentanลฃii Cฤpitฤniei Zonale Constanลฃa susลฃin cฤ germanul dorea sฤ ajungฤ în Portul Tomis, dar a venit în Portul Constanลฃa ลi când a aflat acest lucru a plecat cฤtre direcลฃia doritฤ. «Iahtul a fost identificat alaltฤieri searฤ în rada interioarฤ a Portului Constanลฃa. S-a încercat sฤ se ia legฤtura cu el, nu s-a reuลit acest lucru, iar apoi, în jurul orei 22.00, o ลalupฤ a Cฤpitฤniei s-a deplasat la ambarcaลฃiunea respectivฤ.
Un ofiลฃer a urcat la bordul iahtului, iar cetฤลฃeanul german a întrebat unde se aflฤ, dacฤ este în Portul Tomis, i s-a spus cฤ se aflฤ în Portul Constanลฃa. A întrebat unde este Portul Tomis, i s-a explicat cum sฤ ajungฤ acolo ลi apoi a plecat în direcลฃia respectivฤ.
El nu a vrut sฤ rฤmânฤ în Portul Constanลฃa», a declarat vineri pentru Mediafax directorul Cฤpitฤniei Zonale Constanลฃa, Alexandru Mezei. El a precizat cฤ, dacฤ ar fi fost probleme, iahtul ar fi putut rฤmâne în Portul Constanลฃa. «Luฤm mฤsuri pentru navele mari pe timp de furtunฤ ลi nu-l lฤsam sฤ stea în rada interioarฤ sau la cheu dacฤ erau probleme?», a afirmat Alexandru Mezei. El a mai spus cฤ iahtul respectiv nu a transmis un mesaj SOS ลi cฤ acest lucru se poate verifica.