8.2 C
București
miercuri, 22 ianuarie 2025
AcasăSpecial"Castingul nu trebuie luat ca o jignire"

„Castingul nu trebuie luat ca o jignire”

» Regizorul Miklós-Gábor Kerényi, director al Teatrului de Opereta si Musical din Budapesta, va monta pe scena de la Bucuresti spectacolul "Romeo si Julieta".

» Astazi si maine, cunoscutul regizor maghiar va organiza al doilea casting la Bucuresti pentru alegerea actorilor principali.

» Exista o colaborare de cativa ani intre Teatrul de Opereta din Romania si cel din Ungaria. Ce parere aveti despre activitatea Teatrului de Opereta de la Bucuresti, ce spectacole v-au placut, ce artisti romani?

Urmaresc cu mare atentie activitatea Teatrului National de Opereta Bucuresti. Observ ca se afla in plin proces de innoire, cu toate greutatile si complicatiile aferente. "Vaduva vesela" reflecta succesul colaborarii noastre si sunt remarcabile dorinta de a juca si talentul artistilor bucuresteni.

» De ce ati ales sa montati aici "Romeo si Julieta" si ce va aduce diferit fata de spectacolul de la Budapesta, care se bucura de un mare succes?
Musicalul "Romeo si Julieta" a fost scris de compozitorul francez Gérard Presgurvic, iar eu sunt de parere ca traditiile culturii franceze in Romania, respectiv ale muzicii vor contribui la succesul premierei de la Bucuresti. Conform planurilor mele, spectacolul va fi asemanator celui din Budapesta, si asta pentru ca atat compozitorul, cat si detinatorii drepturilor de autor au fost incantati de rezultat, alaturi de publicul spectator din capitala Ungariei, caruia i-am oferit deja peste 350 de reprezentatii.

"Opereta vorbeste intotdeauna despre o dragoste nebuna"
» Sunteti directorul Teatrului de Opereta din Budapesta si va bucurati de apreciere in Ungaria. Care sunt micile trucuri prin care poti atrage publicul – si publicul tanar – spre opereta in momentul de fata?
Tinerii vor veni la teatru daca spectacolul le va starni interesul. Opereta este genul artistic ce vorbeste intotdeauna despre o dragoste nebuna. Daca aceasta poate fi redata prin regie, coregrafie si prezentare scenica, atunci nu mai avem nevoie decat de o campanie publicitara si o mediatizare buna pentru ca oamenii sa observe ca aici se intampla ceva interesant. Deci secretul este un spectacol tineresc, dinamic, nebunesc, o realizare muzicala de inalta clasa si o mediatizare si prezenta zilnica in mass-media. Trebuie crescute tinere talente, care vor deveni vedete si pentru care publicul se va inghesui la spectacole.

» In Romania, cativa actori de opereta s-au aratat jigniti ca trebuie sa  participe la castinguri si sustin ca ar fi normal sa primeasca rolurile in virtutea faptului ca sunt angajatii institutiei. Cum credeti ca ar trebui sa functioneze aceasta institutie oriunde in lume?
Daca intr-un teatru soseste un regizor invitat, este normal sa se organizeze un casting pentru rolurile titulare, independent de statutul de angajat in institutia respectiva. Asa se intampla peste tot in lume, mai ales intr-o institutie aflata in plin proces de transformare. Procesul de selectie prin casting nu trebuie luat ca pe o jignire, ba, dimpotriva, trebuie profitat de el.

» Ce alte proiecte vor fi derulate in cadrul parteneriatului romano-ungar?
Sper ca in cel mai scurt timp sa putem gazdui pe scena Teatrului de Opereta din Budapesta cat mai multi artisti romani. O data cu infiintarea Uniunii Teatrelor Muzicale din Europa,  vor aparea schimburi de productii artistice intre teatrele din Praga, Sankt Petersburg, München, Budapesta si Bucuresti, workshopuri comune si alte forme de colaborare interinstitutionale.

» Ati avut spectacole pe scene mari ale lumii, in Marea Britanie, Austria, Franta, Germania, Elvetia si America. In care dintre aceste tari credeti ca publicul este mai receptiv?
Pretutindeni publicul intampina cu mult entuziasm productiile de succes. Am trait experiente placute in Sankt Petersburg, New York, Tel Aviv si Viena, aici publicul se bucura aproape identic la un spectacol bun de opereta sau musical. Este importanta rezonanta sentimentala, si nu atat din partea publicului, ci, in primul rand, din partea artistilor.

 

Sunt de parere ca traditiile culturii franceze in Romania, respectiv ale muzicii vor contribui la succesul premierei de la Bucuresti. Conform planurilor mele, spectacolul va fi asemanator celui din Budapesta." Miklós-Gábor Kerényi

» Un musical de succes
Potrivit Teatrului de Opereta Bucuresti, castingul va avea loc in zilele de 3 si 4 noiembrie 2008 si se adreseaza celor care au talentul necesar pentru a sustine rolurile: Romeo (actor – tenor cu varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani, cu aspect fizic de 18-25 de ani), Julieta (actrita – soprana lirica, varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani, cu aspect fizic de 16-20 ani) si Preotul (actor-tenor). Musicalul creat de Gérard Presgurvic are la baza piesa lui Shakespeare si a avut premiera pe 19 ianuarie 2001, la Paris.

Cunoscand un succes imens, musicalul a fost montat in Canada, Antwerp, Londra, Amsterdam, Budapesta, Szeged, Moscova, Viena, Seul si Taipei, fiind tradus in numeroase limbi, printre care flamanda, en-gleza, maghiara, rusa sau germana. Productia acestui spectacol reprezinta a doua colaborare cu Teatrul de Opereta din Budapesta (dupa "Vaduva vesela"), fiind parte a programului "Opereta deschisa", ce presupune parteneriate pe termen lung cu institutii din strainatate, schimburi de experienta si rezidente culturale.

Ada Dumitrescu
Ada Dumitrescu
Ada Dumitrescu, sef departament Cultura
Cele mai citite

„Deja pare glumă”. Transferul lui Ciobotariu la Rapid s-a blocat din nou

Negocierile pentru transferul lui Denis Ciobotariu (26 de ani) de la Sepsi Sfântu Gheorghe la Rapid s-au împotmolit din nou, deși cluburile ajunseseră la...

Capcana venitului mediu în România

Lipsa reformelor structurale durabile, dependența de finanțare externă și modelele economice bazate pe consum și îndatorare, duc la stagnare economică, la criză și recesiune Riscul...

Prudența financiară este strategia 2025 a companiilor din România

Studiul, realizat de Deloitte România, evidențiază o atitudine prudentă a directorilor financiari față de cheltuieli, angajări, investiții și riscuri Anul 2025 aduce o schimbare semnificativă...
Ultima oră
Pe aceeași temă