Bucureştiul are în acest moment cu peste 2.200 taxiuri locale mai mult decât prevede legea. Acestea se adaugă altor 2.000 de maşini autoriza-te în Ilfov, dar care îşi desfăşoară activitatea tot în Capitală.
Legea Taximetriei prevede că autorităţile locale pot elibera maximum patru autorizaţii la 1.000 de locuitori. Având în vedere că Bucureştiul are 1.931.838 de oameni ar trebui să aibă 7.727 de taximetre. În realitate însă, în Capitală sunt autorizate 9.980 de maşini. Pentru ultimele 769 de autorizaţii eliberate în 2009, Consiliul General a fost dat în judecată de către Camera Taximetriştilor din Bucureşti. Prin sentinţa din 24 iunie 2010, Tribunalul Bucureşti a decis că autorizaţiile au fost eliberate ilegal şi a cerut Primăriei Capitalei să le retragă. „Pârâtul CGMB a depăşit fracţia legală de 4 taxiuri la 1.000 de locuitori, adăugând la numărul de locuitori din Bucureşti, 1.931.838, un număr de 172.824 de persoane”, motivează judecătorul decizia sa. Numărul în plus de persoane pe care se bazează decizia CGMB face parte dintr-un aşa-zis studiu în care au fost incluşi turişti, studenţi şi persoane care tranzitează Bucureştiul. Judecătorul precizează că Legea Taximetriei se referă doar la locuitorii unei localităţi, nu şi la cei care sunt în tranzit.
„Cum s-a dat aviz juridic pe această hotărâre?”
Întrebată în baza cărei legi a eliberat cele 769 de autorizaţii, conducerea PMB ne-a răspuns prin biroul de presă: „Eliberarea lor s-a făcut în baza Hotărârii CGMB Nr.259/2009″. PMB ne-a declarat că nu a retras autorizaţiile declarate ilegale de instanţă, deoarece nu există încă o decizie definitivă şi irevocabilă în acest litigiu. Vasile Ştefănescu, preşedintele Camerei Taximetriştilor Bucu-reşti, ne-a explicat cum a fost promovată această hotărâre: „Secretarul general al primăriei nu a semnat acest proiect, deoarece nu respecta prevederile legii. Prin urmare, cum s-a putut da aviz juridic pe această hotărâre din partea Direcţiei Juridice din PMB? În consiliu se votează pe bandă. Consilierii nu citesc proiectul înainte să-l voteze. E de ajuns să convingi un consilier, că apoi se votează pe grup politic”. În ediţia de ieri, România Liberă a publicat un reportaj incognito în care arăta că în Capitală există cel puţin 2.000 de maşini taxi care sunt autorizate pentru comunele din jurul Capitalei, dar lucrează, de fapt, în Bucureşti.