Ar putea fi interzis jocul Candy Crush? Apple începe reprimarea jocurilor care oferă vieți suplimentare în schimbul vizionării de anunțuri ale aplicațiilor. Mai multe aplicații au fost respinse pentru folosirea unor tehnici găsite în zeci de jocuri de succes, iar dezvoltatorii spun că sunt derutați de reguli.
Apple a respins mai multe aplicații, care încalcă reguli vechi precum "aplicațiile care afișează reclame petnru alte aplicaţii, în afară de cea în cauză, pentru cumpărare sau promovare într-o manieră similară sau care ar putea fi confundată cu App Store-ul, va fi respinsă".
De asemenea îşi propune să pună în aplicare normele legate de practica destul de des întâlnită de a cere utilizatorului să urmărească un videoclip pentru a câştiga credite, o tehnică folosită şi de celebrul joc Candy Crush.
La prima vedere Candy Crush este un joc simplu în care trebuie să aliniezi nişte bomboane pentru a le face să explodeze şi să dispară. Jocul a fost lansat de Facebook în aprilie 2012 şi pe dispozitivele Apple în noiembrie al aceluiaşi an, iar o lună mai târziu a primit şi o aplicaţie specială pentru Android. Foarte popular, Candy Crush-ul a fost downloadat de mai mult de 500 de milioane de ori de la lansarea lui.
Jocul de bază este gratuit, dar jucătorii trebuie să plătească pentru add-on-uri atractive sau pentru vieţi în plus. "Mişcarea aceasta va avea un impact semnificativ asupra industriei aplicaţiilor per total şi va servi ca un buton de reset în felul în care aplicaţiile pot creşte" potrivit TechCrunch.
Dezvoltatorii de aplicaţii încep să primească înştiinţări de refuz de la echipa de control Apple care fac referință la câteva secţiuni-cheie din Ghidul Dezvoltatorilor celor de la Apple, înştiinţările explicând de ce aplicaţiile nu au fost acceptate de App Store.
Regulile de bază sunt: să nu faci reclamă nici unui alt dezvoltator în afară de tine, să nu trişezi şi să foloseşti review-uri false sau plătite şi să nu încurajezi jucătorii să împărtăşeasă pe reţele sociale ce se joacă. Ultima dintre acestea fiind încălcată de Candy Crush şi de multe alte jocuri.
Mai multe aplicații au fost respinse de App Store pentru folosirea unor tehnici găsite în zeci de jocuri de succes, printre care şi Candy Crush. Candy Crush a fost downloadat de mai mult de 500 de milioane de ori de la lansarea lui.