Schimbarea modului de a face campanie electorală în România, renunţarea la promisiunile electorale fără acoperire, elaborarea unor materiale electorale cu un mesaj direct şi mai puţin costisitoare, care să scadă bugetele campaniilor electorale, dar şi necesitatea promovării unei legi a lobby-ului, care să aducă transparenţa în finanţarea campaniilor electorale, sunt principalele teme ale unei dezbateri ce va avea loc la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi. Dezbaterea despre marketingul electoral autohton, la care vor participa profesori şi studenţi la Marketing şi Comunicare, jurnalişti şi politicieni, este organizată de universitate şi Societatea Jurnaliştilor „Dunărea de Jos”, asociaţie profesională care în acest an a organizat cea de-a 4-a ediţie a expoziţiei de materiale electorale „1 Aprilie – Ziua Politicianului”. Expoziţia cuprinde sute de afişe, pliante, fluturaşi, sacoşe, tricouri, şepci, veste, umbrele, găleţi etc., utilizate de partide la alegerile care au avut loc din 1992 până în 2009. În expoziţie mai sunt prezentate, pentru o comparaţie de stil, şi materiale electorale ale Partidului Conservator din Marea Britanie. La vernisaj au participat politicieni, lideri sindicali, re-prezentanţii patronatului IMM-urilor, toţi invitaţii fiind întâmpinaţi cu gogoşi, care sunt simbolul expoziţiei. În acest an, jurnaliştii gălăţeni au umplut cu gogoşi găleţi inscripţionate cu siglele PSD, PNL şi PDL şi le-au oferit gălăţenilor „gogoşi electorale”.