– Sute de masini, incarcate cu fier vechi, tranziteaza zilnic mijlocul orasului.
Traficul din Resita s-a transformat intr-un cosmar. Orasul este supraaglomerat din cauza camioanelor cu fier vechi. Nu doar numarul acestora este o problema, ci si accidentele pe care le provoaca soferii acestora.
Zilele trecute, din cauza vitezei si a neatentiei soferului, un camion incarcat cu peste 40 de tone de fier vechi, s-a rasturnat in mijlocul municipiului Resita. Locuitorii din cartierul Moroasa din Resita au ramas socati de accidentul care a avut loc in cel mai circulat loc din zona, chiar la trecerea de pietoni din fata singurei crese din cartier, si aceasta la ora cand parintii isi duc copiii la cresa. Transportul de fier vechi prin oras si mai ales, pe sosele din Caras-Severin, a devenit o problema. Combinatul TMK, fostul CSR, cumpara fier vechi din toata tara.
Camioane de mare capacitate incarcate peste limita admisa sau la maxim vin la Resita de la Cluj, Craiova sau Arad. Pentru a nu fi depistate de Autoritatea Rutiera Romana si Drumurile Nationale, camioanele circula in caravana cu antemergator. Degeaba sunt instalate cantarele pe traseu. Un coleg circula inaintea convoaielor de TIR-uri si ii anunta pe soferi unde sunt instalate canta-rele. Convoaiele parcheaza la primul popas si asteapta pana ce echipajele de control se retrag, dupa care isi continua drumul. Pentru un tonaj mai mare pe drumurile publice, transportatorii trebuie sa plateasca anumite taxe. In aceste conditii, drumurile sunt distruse sistematic, iar orasul este traversat de colosii incarcati cu zeci de tone de fier.
Amplasarea Combinatului in mijlocul orasului este una dintre cauzele problemelor. In luna ianuarie a anului trecut, un alt camion – cisterna incarcat cu peste 30 de tone de oxigen lichid a creat unele probleme. Din cauza suprapresiunii, supapa de siguranta a cisternei a cedat iar pe carosabil a inceput sa picure oxigen lichid.