Podul de la Calafat-Vidin va fi construit de catre bulgari, partii romane revenindu-i sarcina sa realizeze interconectivitatea cu infrastructura rutiera si feroviara din zona Calafat. Amplasamentul pe care va fi realizat este in actuala zona de traversare cu bacul.
Constructia va avea doua benzi de circulatie pe sens si o linie de cale ferata. Costul total al lucrarii va fi de 266 milioane euro, Romaniei revenindu-i cheltuieli de 51 milioane euro, din care 36 milioane euro din fonduri ISPA, iar 15 milioane euro din fonduri bugetare. Ministerul Transporturilor din Bulgaria va deschide ofertele celor cinci societati care vor licita la data de 15 septembrie, urmand ca in luna mai 2007 sa inceapa lucrarile propriu-zise. Data finalizarii este preconizata la sfarsitul anului 2010. „Am stabilit ca pe 4 iulie, la Bucuresti, va avea loc finalizarea acordului si a modalitatilor de lucru din timpul constructiei”, a afirmat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prezent ieri la Vidin, unde s-a intalnit cu omologul sau Petar Mutafchiev. Ministrul bulgar a afirmat ca intarzierea construirii podului a fost cauzata de problemele aparute la dosarul de aprobare a licitatiei de catre Comisia Europeana, care si-a dat, in final, acordul in luna mai.
A mai fost discutata si problema „Cer Unic European”, in cadrul careia Romania si Bulgaria au o sansa reala de a construi un bloc functional in Europa de Est pentru dirijarea traficului aerian, si asta pentru ca ambele tari au un sistem ultraperformant si compatibil de control aerian. „Realizarea acestui proiect ar reduce cu 30% tarifele de operare aeriene in acesta zona, ceea ce ar fi in beneficiul pasagerilor”, a afirmat Radu Berceanu.
De asemenea, a fost atins si subiectul navigatiei pe Dunare pe sectorul romano-bulgar, cunoscut fiind drept coridorul de transport paneuropean VII, pentru o colaborare a dirijarii, urmaririi si controlului barjelor pe fluviu, precum si uniformizarii taxelor.