Timp de doua zile, experti ai Comisiei Europene prezinta autoritatilor locale din Bucuresti solutii pentru fluidizarea traficului tot mai aglomerat din Capitala. Potrivit RFI in limba romana, citat de Hotnews, ei prezinta variantele aplicate in celelalte tari din blocul comunitar, care s-au confruntat cu aceeasi problema dupa aderare.
Atat Adriean Videanu, in calitatea sa de primar general al Capitalei, cat si Ludovic Orban, ca ministru al Transporturilor, isi impart responsabilitatile si vina in ceea ce priveste situatia traficului din Bucuresti. Luni, la Antena 3, fiecare dintre cei doi a tinut sa se laude cu realizarile facute pe "bucatica lor de raspundere" si au dat vina pe "greaua mostenire".
Un studiu al ministerului Transporturilor sustine ca numarul mediu al masinilor aflate in trafic in Bucuresti a scazut in ultimi sapte ani. Astfel, numarul masinilor din trafic era de:
– 85.070 in mai 2000,
– 89.680 in iunie 2001,
– 83.610 in aprilie 2002,
– 88.390 in mai 2005.
Cifrele referitoare doar la lunile august si septembrie releva ca:
– traficul a evoluat de la 79.040 de masini in august 2000, la 86.010 in septembrie 2001,
– 78.100 de unitati in august 2003,
– 88.270 in septembrie 2006
– 86.356 de masini in august 2007.
Studiul contrazice, insa, toate celelalte situatii, potrivit carora numarul inmatricularilor a crescut semnificativ. In plus, realitatea de zi cu zi arata ca traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat.
Datele din studiul ministerului Transporturilor l-au contrariat si pe ministrul Lucrarilor Publice, Laszlo Borbely, care a declarat ca studiul este o gluma.
"Este o gluma acest studiu de caz. Este imposibil sa avem in anul 2004 mai multe masini decat in 2007. Va rog sa analizati mai bine datele. Daca mergem cu un astfel de studiu de caz, in care se spune ca in 2007 a fost un trafic mai mic decat in 2004, nu ajungem nicaieri", a declarat Borbely.
El a mai spus ca o solutie pentru evitarea blocajelor ar fi o retea rapida de transport in comun, pentru ca oamenii sa-si lase masinile acasa.