Din comoditate, majoritatea bucureștenilor își cumpără haine din complexul comercial cel mai apropiat de locuință. Doi din cinci locuitori merg acolo de câteva ori pe lună, potrivit unui studiu.
„Orice brand vestimentar trebuie să ia în calcul amplasarea unui magazin într-un mall sau într-un centru comercial, deoarece 96% din persoanele intervievate în cadrul studiului își cumpără haine de aici. Românii se dovedesc a fi extrem de comozi, astfel că proximitatea este principalul factor în alegerea unui mall. 43% dintre intervievați au declarat că merg la cel mai apropiat mall de locuință. Numărul mare de magazine – 30% și unicitatea brandurilor – 24% –completează topul criteriilor de selecție. Aproape jumătate (42% dintre respondenți) se duc la mall, de câteva ori pe lună, pentru a-și achiziționa produse vestimentare, iar 28% o dată pe lună”, se arată în studiul MKOR Consulting.
În afara hainelor, românii care frecventează mall-urile din București fac acest lucru și pentru a lua masa – 29% – sau, pur și simplu, pentru o plimbare – 18%. „Documentarea prealabilă privind produsele sau magazinele de interes dintr-un mall se realizează cu ajutorul Google de către peste 60% dintre cei intervievați. Când se află în fața raftului, cei mai mulți clienți (73%) cer informații direct de la personalul din magazin”, menționează studiul. Cercetarea a fost realizată luna trecută în rândul clienților din cinci mall-uri reprezentative din București. Au fost intervievate 398 de persoane prin metoda field research.
Comerţul online, în ascensiune
Când nu se duc la mall, românii fac cumpărături online. Cifra de afaceri din e-commerce a crescut de la 1,68 miliarde de lei în 2011 la 5,47 miliarde de lei în 2015, pe fondul dezvoltării serviciilor de comerţ online, asigurate de peste 5.300 de firme, cu peste 2.600 mai multe decât în urmă cu cinci ani, potrivit datelor KeysFin.
Cea mai mare creştere a fost între 2014 şi 2015, când afacerile din sectorul de e-commerce au avansat cu peste două miliarde de lei. Profitabilitatea sectorului s-a majorat de la 47,4 milioane de lei în 2011 la 233,7 milioane de lei în 2015, iar pentru 2016 se preconizează o ţintă de peste 300 de milioane lei.
„2016 se anunţă a fi cel mai bun an din istoria busine-ss-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016, care a dovedit că online-ul românesc a ajuns la un nivel de fenomen naţional. Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiştii de la KeysFin.