» Autoritatea Navala Romana va aviza baza materiala si cadrele didactice care pregatesc viitorii ofiteri de marina.
» Proiectul de lege a primit avizul favorabil al comisiilor de specialitate parlamentare.
Ordonanta de urgenta 74/2006 privind transportul naval, care modifica si completeaza Ordonanta de Guvern 42/1997, a fost dezbatuta in cadrul Comisiei pentru Industrie si Servicii din Camera Deputatilor, unde a primit aviz favorabil. In acest stadiu au fost adoptate si o serie de amendamente importante aduse actului normativ de catre expertii Autoritatii Navale Romane. Astfel, s-a reusit introducerea unui articol privind clasificarea navelor in conformitate cu clasificarea ceruta de directivele europene in domeniu.
Mai multe intrebari
Valentin serbanescu, directorul ANR, a precizat ca un alt aspect important al actului normativ este obligativitatea institutiei de a monitoriza permanent respectarea conditiilor in baza carora au fost aprobate formele de pregatire a personalului navigant, modul de derulare a acestora, inclusiv calificarea si experienta personalului didactic si ale instructorilor, precum si baza tehnico-materiala aferenta. ANR va aviza toate institutiile de invatamant superior si centrele de perfectionare unde se realizeaza pregatirea viitorilor ofiteri de marina. "In acest mod se doreste pastrarea standardelor ridicate de pregatire a ofiterilor romani de marina", a subliniat Valentin serbanescu. Directorul general al ANR a precizat ca una dintre primele masuri care va fi luata va fi marirea bazei de intrebari pentru candidati, care in prezent este de 500-600, pentru ca examenul sa fie mai exigent.
Consecinte
» Se pregatesc profesionisti
Una dintre consecintele actului normativ este un mai mare grad de profesionalizare a personalului navigant. Daca pana acum cadrele didactice care ii brevetau puteau proveni din diverse domenii, de acum vor exista reguli stricte. De exemplu, acestia va trebui sa fie brevetati si sa aiba experienta pe mare. De asemenea, vor disparea de pe piata centrele de pregatire care nu au o dotare tehnica minima. Este nevoie de toate aceste lucruri pentru ca ofiterii romani de vas sunt tot mai cautati de armatorii straini. Daca anii trecuti sa ajungi la una dintre marile companii europene era foarte dificil, acum acestea au ajuns sa-si faca reclama in Constanta pentru recrutarea de candidati.