General Motors (GM), unul dintre cei ”Big Three” din Detroit, alături de Ford și Chrysler, constructorul american care a fost lider mondial între 1931 și 2007 și primul care a pus piciorul pe ”bătrânul continent”, prin achiziționarea Opel, în 1929, pleacă din Europa. PSA Peugeot-Citroen și GM au anunțat încheierea negocierilor, grupul francez preluând Opel și Vauxhall contra unei sume de 2.2 miliarde de euro.
PSA va achita GM 1.3 miliarde de euro pentru operațiunile sale europene (Opel + Vauxhall) și 0.9 miliarde de euro pentru GM Financial. În urma tranzacției, care se va perfecta în perioada imediat următoare, PSA devine cel de-al doilea constructor european de automobile, după Volkswagen, cu o cotă de piață totală de 17% (Citroen, DS, Peugeot, Opel și Vauxhall).
De asemenea, PSA a anunțat și un parteneriat cu BNP Paribas, banca și grupul francez încheind un parteneriat pentru ”susținerea și dezvoltarea mărcilor Opel și Vauxhall”. Până la trecerea tuturor modelelor Opel/Vauxhall pe platforme PSA, grupul francez va putea utiliza licențele GM, ceea ce înseamnă, inclusiv, tehnologia electrică și hibridă ale Ampera și Ampera-e.
Opel este unul dintre primii constructori europeni de mașini. Karl Benz a dezvoltat primul automobil cu motor termic în 1886, iar Opel s-a apucat de treabă în 1899, în parteneriat cu Friedrich Lutzmann, după ce din 1892 a făcut mașini de cusut, iar din 1886, biciclete. Mașina nu a prea avut succes, așa că, din 1901, Opel s-a înțeles cu Automobiles Darracq France. Mașinile s-au numit ”Opel Darracq”. Opel făcea caroseria, Darracq se ocupa de șasiu iar vehiculele erau animate de motoare în doi cilindri.