22.2 C
București
luni, 23 septembrie 2024
AcasăSpecialBlanculescu se lupta cu Mittal

Blanculescu se lupta cu Mittal

» In razboiul dintre Mittal Steel Galati si firmele romanesti de shipping se vor confrunta doi fosti ministri.

» Ionel Blanculescu a preluat creantele firmelor romanesti, in timp ce Valeriu Stoica este avocatul Mittal Steel.

Cazurile a trei firme de shipping sunt exemplare pentru modul in care sunt tarate in justitie, cu anii, afaceri de zeci de milioane de euro, care nu sunt tunuri sau cazuri de evaziune, ci activitati sanatoase de productie sau prestari servicii. ID Cargotrans Constanta, MP Nav Galati si Dunarom Trading Galati au efectuat pentru Mittal Steel transporturile de minereu de la terminalul Comvex Constanta la Portul Mineralier Galati. In februarie 2000, contractele au fost prelungite pana la data de 30.01.2003. Una dintre clauzele contractului, la art. 18, alin. (c), prevedea ca rezilierea unilaterala, de catre una din parti, este posibila numai daca cealalta parte nu si-a respectat obligatiile din contract si doar cu notificarea prealabila de 60 zile. Dupa privatizare, administratia indiana a combinatului a reziliat contractele, fara sa se sinchiseasca de prevederile articolului 18. Rezilierea a fost facuta nu numai fara notificarea prealabila cu 60 de zile, ci chiar retroactiv. Mittal Steel a comunicat mai intai conducerii Comvex Constanta, pe 29.04.2002, sa nu mai incarce minereu in navele celor trei firme, dar firmele au fost instiintate de rezilierea contractelor doua saptamani mai tarziu, pe 10.05.2002, comunicarea facandu-se prin fax. Brusc, toate navele care erau imobilizate in contractele de transport de minereu au devenit inutile, producand pagube. Firmele au deschis actiuni in instanta, litigiile fiind judecate la Curtea de Arbitraj de la CCIA Galati, conform contractelor. Mittal Steel a pierdut prima serie de procese, fiind obligat la plata primelor transe din daune. In 2002, ID Cargotrans Constanta a recuperat de la Mittal Steel 10 miliarde lei vechi, MP Nav a recuperat 10 miliarde, in 2003, iar Dunarom Trading a recuperat in 2004 alte 3 milioane dolari. Seria de procese a continuat si pentru recuperarea altor transe de daune si penalitati. ID Cargotrans mai are de recuperat de la Mittal Steel 130 de miliarde lei vechi, MP Nav 70 de miliarde, iar Dunarom peste 8,8 milioane de dolari. Mirosind posibilitatea de a recupera relativ usor aceste sume, fostul ministru al Controlului, Ionel Blanculescu, prin firma sa, "Consultanta&Investigatii Financiare", a preluat creantele Dunarom Trading asupra SC Mittal Steel SA Galati.
Din toamna anului 2005, Mittal Steel a mandatat reprezentarea juridica Cabinetului de Avocatura "Stoica si Asociatii", al fostului ministru al Justitiei, Valeriu Stoica. Tehnica lui Stoica este amanarea sine die a proceselor si plimbarea dosarelor de la o instanta la alta. Blanculescu va incerca sa-l impiedice. z

MIZA
Confruntare directa
Fostul ministru al Controlului, Ionel Blanculescu, a confirmat ca firma al carei presedinte este – "Consultanta & Investigatii Financiare" – a preluat creantele Dunarom Trading asupra SC Mittal Steel SA Galati. "Am preluat creanta si vom incerca cu celeritate valorificarea ei. si de cealalta parte este un adversar pe masura, dar, la experienta pe care o avem, vom rezolva", a spus Blanculescu. In urma litigiului Dunarom Trading Galati cu Mittal Steel, firma galateana a incasat efectiv 3 milioane dolari si a obtinut hotarari definitive si obligatorii prin care combinatul este obligat la plata a 6,3 milioane de dolari, dar dosarul din acest proces a fost transferat la Curtea Constitutionala, prin invocarea unor vicii procedurale. Dunarom mai are un alt proces cu Mittal Steel, in care solicita penalitati de 2,5 milioane dolari.

LITIGII
» AmAnari
Desi in contract se prevede ca litigiile se judeca la Curtea de Arbitraj Galati, dosarul procesului cu Dunarom a fost "centrifugat" la Curtea Constitutionala, instanta de la Curtea de Apel Galati admitand cererea avocatului Stoica de sesizare a Curtii Constitutionale pe chestiuni procedurale.

URMARI
» Faliment
Dunarom Trading a fost prima firma de navigatie cu capital privat aparuta in Europa de Est dupa 1990. Rezilierea ilegala a contractului de catre Mittal Steel a adus intrarea firmei in lichidare si concedierea a 700 de navigatori.

Cele mai citite

Diavolul și motanul

În zodiacul chinezesc în care nici chinezii nu mai cred, anul 2024 este anul Dragonului de Lemn. Cum noi nu avem încă un zodiac...

Oierii își strigă durerea în fața Guvernului. Pesta le-a falimentat fermele

Ciobanii cer ridicarea carantinei și preț minim garantat pentru carne O delegație a protestatarilor a fost chemată la discuții în Palatul Victoria. Fermierii cer oprirea...

Încă un an până la GTA VI. Fanii sunt nerăbdători

Odată cu venirea toamnei și anunțul oficial din partea Rockstar Games și Take-Two Interactive, fanii așteaptă cu nerăbdare lansarea lui Grand Theft Auto VI,...
Ultima oră
Pe aceeași temă