BlackBerry a încurcat luni zeci de milioane de utilizatori din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Oamenii nu au mai putut să trimită şi să primească mesaje şi email-uri din cauza unei căderi de tensiune la sistemele de servere de la compania-mamă Reasearch In Motion (RIM) din Berkshire, Anglia, scrie The Guardian.
Întreruperea BBM (BlackBerry Messenger) de luni i-a ţinut pe utilizatori offline timp de patru ore, fără să fie anunţaţi când se rezolvă problema.
Compania a făcut un anunţ scurt la 15.30 (ora Angliei). „Chiar acum lucrăm să rezolvăm o problemă care afectează abonaţii BlackBerry din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Am pornit investigaţia şi le cerem scuze clienţilor noştri pentru orice neplăcere cauzată cât timp rezolvăm problema”.
Cauza defecţiunii de luni nu este cunoscută, dar un angajat a declarat pentru The Guardian că RIM a ignorat probleme cu arhitectura serverelor, ceea ce dovedeşte prăbuşirea companiei de ani de zile.
Sistemul Messenger de la BlackBerry este conectat la severele RIM din întreaga lume. El este popular în multe ţări din Orientul Mijlociu care permite o comunicare sigură, dar care nu ajunge la guverne din cauza unui conflict între RIM pentru că au cerut supravegherea email-urilor şi mesajelor BBM.
Jurnaliştii de la The Guardian spun că defecţiunea de luni este o mare ruşine pentru BlackBerry, care a ridicat cu succes baza sa de utilizare „EMEA”(Europa, Orientul Mijlociu, Africa), dar în acelaşi timp compania pierzând utilizatorii din America de Nord.
La sfârşitul lunii august, compania RIM a anunţat că are mai mult de 70 milioane de abonaţi în întreaga lume, iar în iulie a adăugat 1 milion de utilizatori în regiunea EMEA în mai puţin de trei săptămâni.