Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a acuzat, sambata, la Craiova, ca s-au cheltuit "foarte multi bani" in realizarea unor proiecte pe hartie, si nu pentru realizari in teren, el dand exemplul autostrazii Bucuresti – Ploiesti, ale carei lucrari s-au oprit un an pentru realizarea unor studii, relateaza Mediafax.
"Eu am criticat si critic in continuare cheltuirea foarte multor bani in alte si alte proiecte pe hartie , si nu pentru realizari in teren. De exemplu, la Autostrada Bucuresti – Ploiesti, in loc sa se continue lucrarile, si poate acum autostrada era aproape gata, s-au oprit lucrarile si un an de zile s-au facut niste proiecte si studii foarte costisitoare pentru a se pune pe vreo 40 de kilometri o a treia banda", a declarat Berceanu.
El sustine ca proiectul largirii cu inca o banda a autostrazii presupune cheltuieli suplimentare de bani.
"Aceasta a treia banda nu insemna doar reproiectare si toate cheltuielile, dar daca ar fi de realizat ar trebui si exproprierile de facut. Ori noi nu avem o autostrada cu doua benzi pe sens, dar ne oprim din lucrari, facem proiecte, studii si cheltuim bani ca sa punem pe hartie, pe desene, o a treia banda", a mai spus ministrul Transporturilor.
Radu Berceanu apreciaza ca autostrada Bucurestiu – Ploiesti va avea aceleasi probleme de descarcare a traficului rutier ca cea care leaga Capitala de Pitesti.
"Avem o autostrada Bucuresti – Pitesti, care e pe doua benzi pana la capat si care nu creeaza nicio problema, decat la intrarea in Bucuresti. Autostrada Bucuresti – Ploiesti va avea aceleasi probleme. Ea nu descarca traficul in Bucuresti. Ea se termina in Bucuresti in trei stradute", a mai spus Berceanu.
Ministrul Transporturilor a mai afirmat ca sunt si cazuri de foarte multi bani alocati pe drumuri pe care nu trec mai mult de patru masini pe zi.
"Eu nu cred ca drumul Bengesti – Sebes este o prioritate si ca trebuie sa dam 400 milioane de euro ca sa facem acest drum. Iar domnul Orban a dat acest drum cu credit furnizor, deci o intreaga magarie financiara. Daca va duceti acolo trec patru masini pe zi. Este necesar, dar in prioritatea 83, nu la prioritatea 1", a spus Radu Berceanu.
Sectorul Bucuresti – Moara Vlasiei al Autostrazii Bucuresti – Ploiesti are o lungime de 19,5 km si face parte din tronsonul autostrazii care va lega Capitala de Brasov, a carei lungime totala este de 168,8 km.
Informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro