Chiar daca paradoxal, cel mai mare succes politic al anului 2006 ar putea fi socotit, dintr-un punct de vedere pragmatic – acela al procentelor din sondajele de opinie -, proiectul politic „Gigi Becali”. Produsul lui Hrebenciuc, controversat, injurat de unii, adulat de altii (mai ales de locatarii din Zabrauti), a reusit in acest an sa imparta opinia publica in doua: cei care acuza „becalizarea Romaniei” si cei care se inghesuie sa fie cat mai aproape de Maybach-ul cu numar de Ilfov, pentru a prinde din zbor macar o bancnota din teancurile de bani pe care patronul Stelei le arunca in stanga si in dreapta. Gigi Becali, „one man show”, s-a dus cu elicopterul si le-a dus bani si mancare sinistratilor de la Rast, s-a dus la Muntele Athos tot cu sacosa de bani, a construit un sat intreg in Vrancea, botezat de localnici dupa numele lui, a dat buzna la balurile bobocilor din liceele bucurestene si a dat cate 10.000 de euro contra recitarii „Crezului”. A fost desemnat in direct la tv chiar de catre prefectul Capitalei, Mioara Mantale, „sponsorul Primariei”, in seara in care, tot cu celebra sacosa de bani, s-a oferit sa plateasca factura la lumina pentru debransatii din strada Zabrauti. „O sa becalizez tot in Romania, si politica, si fotbal, si tot!”, s-a laudat cel autointitulat „razboi-nicul luminii”, fanul lui Coelho. Hulit de intelectuali si adulat de romanii de rand, Becali a ajuns pe locul trei in topul increderii in oamenii politici, dupa Basescu si Vadim, si pe locul doi, dupa Basescu, in clasamentul „10 pentru Roma-nia”. PNG, un partid-fantoma cladit exclusiv pe rating-ul pe care patronul-presedinte il face la tv, trece pragul electoral la alegeri, ba chiar in unele sondaje il depaseste consistent. Mai mult decat atat, Gigi Becali a anuntat ca va fi cap de lista in 13 mai, la alegerile pentru Parlamentul European, si, sfatuit de consilieri priceputi, a inceput un proiect politic pentru castigarea voturilor romanilor din Spania, finan-tand Partidul Independent Roman infiintat in Castellon, care controleaza aproximativ 400.000 de voturi ale capsunarilor. BOR i-a fost complice, insusi IPS Pimen facandu-se agent electoral al „celui mai mare roman cu suflet crestin”, televiziunile, comerciale sau serioase, s-au intrecut intre ele sa-l aduca in platourile de filmare, chiar fara sosete si in pijamale, chiar urland si alungand din emisiuni pe oricine il deranjeaza.
„O sa scot dracii din ei!”, este sloganul sau electoral, care i-a adus, in 2006, dreptul de a sta alaturi de „elitele” Romaniei, in sala Ateneului, la decernarea unor premii pentru cei mai merituosi cetateni ai anului.