Broderii, felicitari, desene, diverse obiecte decorative, chiar si carti – toate create cu pasiune si meticulozitate de 200 de batrani de la Centrul „Sf. Dimitrie” din sectorul 4 – au fost scoase la vanzare, pe 1 si 2 octombrie, la Centrul comercial Bucuresti Mall. Manifestarea a fost organizata de Fundatia Anchor Grup, in colaborare cu Directia Generala pentru Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 1, pentru a serba „Ziua Internationala a Varstnicului”, declarata de ONU incepand din decembrie 1991. In cadrul actiunii, 14 batrani au luat masa la restaurantul McDonald's, iar apoi au vizionat un film la „Movieplex Cinema” din Plaza Romania. Banii obtinuti din vanzarea obiectelor vor fi folositi pentru dezvoltarea activitatilor recreative care le pot face batranetea mai frumoasa, dar pentru care fondurile bugetare lipsesc momentan.
„Legislatia in domeniu prezinta o serie de lacune, drepturile banesti destinate batranilor institutionalizati fiind foarte mici. Pe ansamblu, protectia sociala a acestor persoane este mult mai slaba decat protectia copilului, spre exemplu. De multe ori, pentru ei nu exista nici familie, nici un camin unde sa-si traiasca linistit restul vietii. De aceea actiunea s-a dorit a fi un semnal de alarma privind situatia caselor de batrani din Romania. „Deschide un drum catre inima lor!” este un indemn pe care vrem sa-l adresam semenilor nostri – sa devina mai responsabili, sa se implice mai mult si sa-si manifeste grija fata de batrani. Pentru ca, vrem-nu vrem, ei sunt ai nostri, ai tuturor”, au spus reprezentantii Fundatiei Anchor Grup.