» O casa din satul Canicea putea fi salvata de la foc daca pompierii militari din Caransebes ajungeau la timp la locul incendiului. Pornit de la un trasnet, acest incendiu s-a extins pe o suprafata de aproape 300 de metri patrati si a provocat distrugeri de aproape 90.000 de lei la casa proaspat renovata.
Pompierii au fost anuntati prin serviciul 112 si au plecat imediat, dar drumul de aproximativ 50 km de la Caransebes si pana la Canicea a fost un adevarat cosmar. Nu mai putin de sase semafoare sunt de-a lungul drumului, iar cel mai scurt timp de asteptare este de cel putin cinci minute, dar sunt unele cu 15 minute. Chiar daca sunt pompieri ce intervin la urgenta, ei nu pot intra pe culoarea rosie a semaforului, fiindca, din cauza lucrarilor, masinile circula mai multe pe un singur fir, iar intalnirea cu un camion sau TIR pe traseu inseamna blocarea circulatiei. Acest lucru s-a intamplat de multe ori si se repeta aproape saptamanal, din cauza unor soferi ce nu respecta culorile semaforului.
Lucrurile au ajuns pana intr-acolo incat o distanta de 10 kilometri este parcursa intr-o jumatate de ora, iar distanta de 100 km dintre Baile Herculane si Caransebes este strabatuta in mai bine de doua-trei ore.
La drumul european E70 constructorii lucreaza de mai mult de patru ani. In tot acest timp, traversarea acestei artere de comunicatie este o adevarata piatra de incercare pentru nervii soferilor si incheieturile masinilor de toate tipurile. Gurile rele spun ca, dupa o aventura pe drumul european, soferii trebuie sa faca o halta de cateva zile la un service auto, pentru reparatii.
De-a lungul drumului, pe ambele sensuri, sunt montate semafoare care au rolul de a dirija si regulariza circulatia pe drumul-santier care se intinde pe o lungime de aproape 100 km. Totul devine un cosmar cand TIR-urile intra in tara pe la punctele vamale din judetele Timis si Arad si o parte din ele ies pe la Vidin sau Calafat, inspre Bulgaria, Grecia sau Turcia.
Firma Parteniky, constructorul drumului, a si pierdut o parte din contract tocmai din aceasta cauza. Drumul trebuia finalizat inca din vara anului trecut, dar in conditiile actuale, vor mai trece probabil inca doi ani pana sa fie gata de predare. Reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca incearca sa grabeasca firma care modernizeaza drumul, dar ca nu ar fi bine sa rezileze contractul, deoarece, daca ar organiza o noua licitatie internationala, procedurile ar dura mai mult decat intarzierea anuntata de Parteniky.
Participantii la trafic spun ca trebuie reparat drumul, pentru ca se circula foarte greu, insuportabil. Ei spun ca asteapta pana li se acreste, ca fac cativa kilometri in ore intregi si ca, din aceasta cauza, sunt de parere ca platesc degeaba rovinieta ceruta de autoritati.