» Inspectoratul Regional de Protectia Consumatorului Iasi a primit la inceputul acestui an, in numai 10 zile, 56 de reclamatii la adresa bancilor sau a firmelor de leasing.
Nemultumirile iesenilor care sunt clienti ai bancilor continua si in 2009. Cele 56 de reclamatii depuse la Inspectoratul Regional de Protectia Consumatorului Iasi vizeaza majorarea abuziva a ratelor la credite si a ratelor pentru leasingul masinilor. "In principal ni s-a sesizat modificarea unilaterala a comisioanelor bancare si a dobanzilor la soldurile creditelor. Multi cetateni au sesizat ca nu au fost notificati de aceste modificari in termenul legal de 30 de zile, inainte de emiterea facturilor cu modificarile operate. Cei mai multi reclamanti ne-au scris ca odata cu factura pe luna ianuarie, dublata de multe ori fata de luna precedenta, au primit instiintarea de modificare unilaterala a clauzelor contractuale", a precizat Dana Hanghicel, inspector sef adjunct al Inspectoratului Regional de Protectie a Consumatorului Iasi.
Pana in prezent nu s-au dat amenzi, dar se strange documentatia pentru sanctionarea celor care au abuzat de clienti. "Nu am dat inca nicio sanctiune. Suntem acum in faza de strangere a documentelor, faza extrem de greoaie din cauza distantei. Majoritatea reclamatiilor vizeaza institutii care sunt doar sucursale in Iasi si asteptam sa ne fie trimisa documentatia de la firma-mama de la Bucuresti", a precizat Valerian Salavastru, directorul general al Inspectoratului Re-gional de Protectie a Consumatorului.