17.4 C
București
duminică, 6 octombrie 2024
AcasăSpecialBalerina Cristina Dijmaru: Spectacolul Don Quijote îţi oferă o mulţime de motive...

Balerina Cristina Dijmaru: Spectacolul Don Quijote îţi oferă o mulţime de motive să dansezi până la epuizare

Miercuri, 17 octombrie (19.00), pe scena Operei Naţionale Bucureşti va avea loc spectacolul „Don Quijote” (Ludwig Minkus). Cea mai nouă premieră a Companiei de Balet a ONB, inspirată de romanul lui Cervantes, baletul „Don Quijote” spune povestea de dragoste a doi tineri, aflaţi sub protecţia celebrului cavaler, întâmplări din care nu lipsesc situaţiile comice şi dansurile spectaculoase.

Kitri, Mercedes şi Espado, în noi interpretari pe scena ONB

Balerina Cristina Dijmaru interpretează, pe scena ONB, pentru prima oară rolul Kitri, despre care declară: „Kitri este un caracter uşor de înţeles… pentru mine cel puţin. Ea nu este un personaj supranatural, ci un personaj real: o tânără fată din Spania care trece prin perioada primei iubiri cu geloziile, şicanele, dar mai ales cu frumuseţile ei. Pentru mine aceste experienţe sunt atât de apropiate încât nici nu ştiu dacă să spun că le-am trait mai ieri sau încă le mai trăiesc. Un lucru este sigur şi anume că le trăiesc la fiecare repetiţie, fie că vreau sau nu, pentru că spectacolul Don Quijote, parcă mai mult decât oricare altul, îţi oferă o mulţime de motive să dansezi până la epuizare. Kitri însăşi este o fată plină de viaţă, iar muzica lui Minkus este fundalul perfect al caracterului ei, dar şi ajutorul meu, pentru că mă încarcă în permanenţă cu energie”.

Absolventă a Universităţii Române de Arte şi Ştiinţe „Gheorghe Cristea”, Artele Spectacolului, secţia Coregrafie, Cristina Dijmaru face parte din echipa ONB din 2007. Repertoriul solistei conţine mai multe roluri importante printre care: Clara din „Spărgătorul de nuci” (Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu), Aurora din „Frumoasa din pădurea adormită” (Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu), Juliet din „Radio and Juliet”, (muzica: Radiohead, coregrafia: Edward Clug), Odette – Odille din „Lacul Lebedelor” (Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Marius Petipa, Lev Ivanov, adaptarea coregrafică: Gheorghe Iancu) etc.

Deja adesea aplaudaţi pe scena teatrului bucureştean sau în alte săli din ţară şi străinătate, prim-balerinii Adina Tudor şi Gigel Ungureanu debutează în rolurile Mercedes şi Espado, pe scena ONB.

„Rolul Mercedes îmi este drag de multă vreme, mă simt aproape de Mercedes pentru eleganţa ei, pentru sângele ei fierbinte, pentru graţia ei. L-am dansat cu bucurie de curând la Sibiu, însă acum mă aflu în faţa unei noi provocari, aşa că voi încerca să împletesc în dansul meu elementele de balet clasic cu cele de dans de caracter în aşa fel încât să iau spectatorii alături de mine şi să plutim pe minunata muzică a lui Minkus”, a declarat prim-balerina Adina Tudor.

Bursieră a teatrului Ajkun Ballet din New York (SUA), Adina Tudor are în repertoriul ei roluri titulare din cele mai importante titluri de balet. Printre profesorii cu care a studiat se numară: Chiara Ajkun, Wilhelm Burman, Diane Carttie, Ellyn Cudo (American Ballet Theatre), David Howard, Gilbert Meyer (Opéra National de Paris), Ştefan Bănică, Mihai Babuşka.

„Este o bucurie să mă reîntalnesc cu rolul Espado, fiindcă de-a lungul carierei am avut ocazia să îl dansez pe mai multe scene. Fiecare montare este diferită şi este o plăcere să mă identific cu acest rol plin de pasiune şi de caracter”, a declarat prim-balerinul Gigel Ungureanu, angajat al Operei Naţionale Bucureşti din 2006.

Repertoriul solistului cuprinde mai multe roluri titulare printre care cele din: „Lacul lebedelor”, „Frumoasa din pădurea adormită”, „Spărgătorul de nuci” (P.I. Ceaikovski), „Corsarul” (Adolphe Ch. Adam), „Casanova” (colaj muzical din lucrările lui W.A. Mozart, J. Massenet, G. Mahler). Solistul a susţinut turnee în Austria, Olanda, Italia, Franţa, Spania, Germania, iar momentan colaborează cu teatrele lirice din Braşov, Timişoara, Iaşi.

Din cadrul companiei de balet a ONB, distribuţia spectacolului va reuni atât balerini deja consacraţi şi aplaudaţi, dar şi tinere talente: Mihai Mezei, Antonel Oprescu, Răzvan Marinescu, Virgil Ciocoiu, Cătălin Caracaş, Rin Okuno, Sena Hidaka, Marina Minoiu (debut), Mariya Lozanova, Camelia Soare, Raul Oprea, Ileana Sora (debut). Conducerea muzicală îi va aparţine dirijorului Ciprian Teodoraşcu.

Spectacolul este rezultatul unei colaborări internaţionale: montarea este preluată de la teatrul liric din Karlsruhe (Germania), iar regia şi adaptarea coregrafică după versiunea clasică (Marius Petipa, Alexandr Gorski) a fost concepută de coregraful ceh Jaroslav Slavický. Din echipa de realizatori a recentei montări de la Bucureşti fac parte şi: Katerina Slavicka-Elšlégrovà – asistent coregrafie, Josef Jelinek – scenografie, Andreia Martinescu – asistent de scenografie.

Cele mai citite

Hezbollah: Orice legătură cu Hashem Safieddine s-a pierdut

Contactul cu Hashem Safieddine, potenţial înlocuitor al liderului Hezbollah, Hassan Nasrallah, a fost "pierdut" de la loviturile israeliene de vineri din apropierea Beirutului, care...

Hezbollah: Orice legătură cu Hashem Safieddine s-a pierdut

Contactul cu Hashem Safieddine, potenţial înlocuitor al liderului Hezbollah, Hassan Nasrallah, a fost "pierdut" de la loviturile israeliene de vineri din apropierea Beirutului, care...
Ultima oră
Pe aceeași temă