Primarul general al Bucureştiului, Sorin Oprescu, a fost puternic criticat de către specialişti în arhitectură şi urbanism din cadrul Universităţii Paris Est. Arhitecţii francezi spun că proiectul nu va rezolva problema traficului, ci, din contră, va atrage şi mai multe maşini, citaţi de AFP, potrivit ziare.com.
CITEŞTE ŞI EDITORIALUL: Rezerva lui Antonescu se pregăteşte să intre în teren
„Este clar că soluţiile care au funcţionat în anii ’70 nu pot rezolva problemele din trafic de astăzi”, spune Alain Bourdin profesor de urbanism la Universitatea Paris Est, citat de AFP.
„Sa fim realişti: autorităţiile nu pot limita traficul maşinilor până când nu oferă o alternativă reală, adică un transport public foarte bine pus la punct”, adauga specialistul francez.
„Pe termen scurt, o nouă autostradă ar putea da tendinţa de calmare a congestiei din trafic, dar după un timp acesta atrage doar mai multe maşini,” susţine Gruia Bădescu, un expert în planificare urbană şi doctorand la Cambridge.
Numărul de autovehicule s-a dublat în ultimii 10 de ani.
Autostrada cu şase benzi va avea o lungime de 13 kilometri, va traversa mai multe cartiere bucureştene şi va costa 1,5 miliarde de euro, anunţă France 24.
Ceea ce va creşte preţul va fi trecerea pe sub cel mai mare parc al Capitalei, Herastrau. „Acest lucru înseamnă ca un kilometru de şosea va costa peste 100 de milioane de euro, în timp ce preţul mediu european este de cinci milioane de euro”, spune Nicuşor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul.
Cu toate acestea, edilul Capitalei a declarat prioritar acest proiect, pe care vrea să îl termine până în 2016.
„Fondurile nu vor veni de la buget. Va fi construită prin parteneriat public – privat”, a declarat Sorin Oprescu. Investitori din China, SUA, Rusia şi Coreea de Sud s-au arătat interesaţi de proiect, a mai precizat edilul.