Saptamana trecuta a fost cu siguranta una a accidentelor grave. Dupa ce marti un accident de microbuz a provocat la Slobozia moartea a 15 persoane si ranirea altor 12 si un altul s-a izbit joi de un stalp la Peris, ranind opt persoane, sambata dimineata un carambol pe Autostrada Soarelui s-a soldat cu un mort, noua raniti si mai mult de 20 de masini avariate. Politistii au intocmit un dosar penal pentru ucidere din culpa si au dat 12 amenzi soferilor implicati in acciden-tul in lant.
Potrivit Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR), peste 20 de masini au fost angrenate in acest accident in lant, putin dupa ora 7.00, pe sensul Constanta-Bu-curesti, la kilometrul 49. Cel mai grav caz este cel al unui copil de 14 ani aflat pe scaunul din dreapta intr-un autoturism Volvo S40. Intr-una dintre tamponari, autovehiculul condus de Constanta S. a lovit in spate o autoutilitara Iveco, oprita la randul sau pentru a evita coliziunea cu alte cateva masini tamponate. Acest lucru s-a petrecut din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de carosabil inghetat, care a dus la lipsa unei aderente corespunzatoare. In urma accidentului copilul de 14 ani din Constanta a murit, iar femeia de la volan a fost ranita usor. Caram-bolul a provocat ranirea altor sase persoane, dintre care una grav. Politistii spun ca si acesta circula cu viteza prea mare data fiind starea drumului, acoperit partial cu polei. Cinci minute mai tarziu, la kilometrul 44 pe acelasi sens al autostrazii, un tanar de 24 de ani din Mangalia, conducand o masina Volkswagen, a intrat in remorca unui autotren Scania. In urma impactului, soferul a fost ranit grav, o pasagera suferind rani usoare.
Lipsa unei semnalizari corespunzatoare
Statutul de autostrada nu inseamna numai doua benzi pe sens. Mai inseamna indicatoare speciale care sa afiseze starea drumului in timp real, temperatura, prezenta poleiului pe carosabil, accidente, blocaje de trafic. Autostrada impune existenta unor garduri pentru animale, toalete publice, parcari semnalizate corespunzator, statii de combustibili, chiar si radare automate. Toate acestea permit rularea in siguranta si la viteze ridicate in acest regim de drum. In Romania autostrada reprezinta doar prezenta celor doua benzi pe sens. Si eventual mai putine gropi. Daca luam in calcul A1 Bucuresti-Pitesti, acest ultim considerent nu mai este valabil. A2 spre Constanta a fost inaugurata ca o mare victorie a regimului trecut, numai ca la scurt timp s-a dovedit a fi un proiect nefinalizat, facut in graba, cu gropi aparute in carosabil si lipsa oricaror alte componente care denumesc o autostrada in afara unui asfalt mai bun si a celor patru benzi. Nu exista semnalizare electronica decat in stadiu de probe, adica doua pancarte pe tot tronsonul.
Ranitii au ajuns in spitalele bucurestene
Sapte din cele noua victime aduse initial la Spitalul de Urgenta „Sf. Pantelimon”, ca urmare a accidentului in lant petrecut sambata pe Autostrada Soarelui, au ramas internate la unitatea medicala respectiva. Dr. Ioana Dimitriu, directorul medical al spitalului, ne-a declarat ca starea lor este stabila, sunt in continuare sub supraveghere medicala si nu au suferit interventii chirurgicale. Celelalte doua persoane ranite au ramas la Spitalul de copii „Grigore Alexandrescu”. Este vorba despre un copil si mama sa.