6.4 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialAutostradă cu ţârâita

Autostradă cu ţârâita

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, nu renunţă la planul de a da în folosinţă Autostrada Constanţa-Cernavodă în acest an, chiar şi pe tronsoane, deşi a recunoscut că există probleme încă nerezolvate. După o vizită efectuată pe şantier, acesta a precizat că atât ministerul, cât şi constructorii îşi asumă în continuarea vara acestui an ca termenul pe care vor putea circula pe autostradă, idee întărită în weekend şi de primul ministru Emil Boc. Varianta pe care a prezentat-o Anca Boagiu este că autostrada va fi dată în folosinţă pe tronsoane. „Constructorii îşi asumă pe termene intermediare finalizarea pe tronsoane, între 30 iunie şi 30 septembrie. E perioada în care ei vor da în exploatare tronsoanele de autostradă. Vor construi şi fundaţia la celelalte tronsoane, dar bineînţeles că nu vor turna asfalt. Nu or să poată să facă minuni în şase luni câte nu s-au făcut în şase ani”, a spus Boagiu. Aceasta a subliniat că recepţia finală va avea loc anul viitor, lucru pe care îl afirmase, la Constanţa, şi directorul CNADNR, Liviu Costache.

Se caută soluţii pentru siturile arheologice

Problema exproprierilor este rezolvată, a spus ministrul, dar asta nu înseamnă că nu mai sunt obstacole, dimpotrivă. „Rămân în continuare probleme legate de partea de descărcări arheologice, pe care prefer să nu o comentez, dar nu sunt atât de convinsă că descărcarea arheologică în sine este o problemă. Cred că sunt alte probleme, motiv pentru care am dat dispoziţie colegilor mei de la companie să angajeze arheologi, ca să mergem în paralel şi să putem să ne facem treaba, oricât de mare ar fi presiunea, pentru că toată lumea trebuie să înţeleagă că în momentul acesta suntem în lansare cu 288 de kilometri de autostradă şi nu ne putem permite tertipuri de nici un fel”, a spus ministrul, care a subliniat că speră ca, la nivel legislativ, să rezolve şi această problemă.

Colas, o problemă

Ministrul Transporturilor i-a atacat dur pe francezii de la Colas, care construiesc tronsonul Cernavodă-Medgidia. „Rămâne încă o problemă partea care revine companiei franceze, unde s-a modificat proiectul. Nu vă ascund faptul că aceia care sunt responsabili şi pentru avântul muncitoresc cu care a fost prezentată finalizarea acestui tronson, dar şi pentru încheierea acestui contract vor trebui să dea socoteală. Colas ar trebui să-şi găsească mult mai puţine motive să nu muncească, decât să muncească, şi atunci ar dovedi că, dintr-o firmă de prestigiu şi foarte bine apreciată şi cotată, nu-şi doreşte să se transforme într-o firmă care să fie codaşă”, a subliniat Anca Boagiu.

Iunie, termen pentru calea ferată

Dacă promisiunile pentru finalizarea autostrăzii sunt greu de crezut, pentru că situaţia la faţa locului nu arată deloc bine, sunt şanse mai mari să ajungem mai repede din Constanţa în Bucureşti pe calea ferată. Anca Boagiu a reafirmat că tronsonul de cale ferată dintre Constanţa şi Cernavodă va fi finalizat la sfârşitul lunii iunie şi că acesta este proiectată pentru o viteză de 160 km/oră. Cu toate acestea, distanţa va fi acoperită în circa două ore şi jumătate, ceea ce înseamnă mai puţin decât înainte de reabilitare, când un tren intercity ajungea în capitală în aproape două ore şi 20 de minute.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă